لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۵

اظهارات تند دو نماینده محافظه‌کار علیه دولت و روحانی


جواد کریمی قدوسی
جواد کریمی قدوسی

خبرگزاری بسیج به نقل از دو نماینده محافظه‌کار مجلس و همسو با اظهارات صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه، درباره برخی مسائل مالی و امنیتی در دولت یازدهم٬ ادعا‌های جدیدی علیه حسن روحانی مطرح کرد.

این خبرگزاری روز چهارشنبه، ۱۵ دی، به نقل از جواد کریمی قدوسی٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، نوشت که انتقال برخی تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری با هدف تکرار «فتنه ۸۸» انجام شده است.

وی ادعا کرد که در جریان وقایع سال ۱۳۸۸ مهدی هاشمی از طریق بریتانیا «تجهیزات مخابراتی و پارازیت‌انداز» برای ایجاد اختلال در شبکه‌های صداوسیما وارد کرده و توانسته بود در آن زمان فعالیت شبکه یک تلویزیون دولتی ایران را مختل کند.

آقای کریمی قدوسی در ادامه ادعاهای خود گفت که برخی «ظاهرا بنا دارند فضای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ را به سمت دوقطبی کردن پیش ببرند و برای تکرار حوادث ضد امنیتی ۸۸ برای انتخابات آینده نیز هیزم جمع می‌کنند.»

این نماینده مجلس وارد کردن تجهیزات فنی و امنیتی به نهاد ریاست جمهوری را در همین رابطه ارزیابی کرده و افزود: «جریان فتنه با استقرار دولت آقای روحانی بازگشته است.»

به گفته وی، این جریان «تلاش دارد که از ظرفیت دولت و جایگاه قانونی آن٬ اتاق‌های پاستور و مکان‌های امن دولت برای ایجاد شبکه امن و اتاق‌های فکر و مراکز تصمیم‌گیری در اختیار بگیرد.»

وی «جلسه جماران»٬ «بنیاد باران» و «جلسه صبحانه» را مصداق این تلاش‌ها ذکر کرد و افزود که حسن روحانی نیز ساختمان «پاستور» را ترک کرده است.

به گفته این نماینده مجلس٬ حسن روحانی «پاستور را تحویل برادر و فرزندانش داده و خودش در کاخ سعدآباد نشسته و صبح‌ها ساعت ده سرکار می‌آید و ساعت ۱۴ آنجا را ترک می‌کند.»

کریمی قدوسی ادامه داد: «یکی از علت‌هایی که روحانی به کاخ سعدآباد رفته همین ورود تجهیزات فنی و امنیتی ارتباطی و مخابراتی و شنود و ضد شنود است.»

این نماینده مجلس همچنین از قوه قضائیه خواست این موضوع را پیگیری کرده و مردم را در جریان بگذارد٬ چرا که، به گفته وی، در دولت یازدهم بسیاری از «اصحاب فتنه» امور را به دست گرفته‌اند.

آقای کریمی قدوسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که بابک زنجانی چند میلیارد تومان به ستاد انتخاباتی آقای روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری کمک مالی کرده است.

وی از فردی به نام «مالامیر» سخن به میان آورد که از «فعالان فتنه» بوده و «حسین فریدون چهار هزار میلیارد تومان بدهی وی را با میانجی‌گری حل می‌کند».

این نماینده مجلس در ادامه از وجود مجموعه‌ «فساد‌ها و فتنه‌های سخت و سنگین درهم تنیده» خبر داد که بخشی از آن «در دست اصحاب فتنه است و یک بخش دیگر آن نیز در دست سرویس‌های جاسوسی و محوریت انسجام‌دهی آن نیز در دست جریان آقای هاشمی است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مقام‌های قوه قضائیه گفت: «قبل از وقوع فتنه جدید علاج کنند و این سوال مطرح است که چرا حسین فریدون و محمد نهاوندیان [مسئول دفتر حسن روحانی] را احضار و بازداشت نمی‌کنند؟»

حسینعلی حاجی دلیگانی، دیگر نماینده مجلس، هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج از حسن روحانی خواست تا درباره هزینه ساخت «استخر و جکوزی» در نهاد ریاست جمهوری توضیح دهد.

آقای حاجی دلیگانی همچنین خواست مسئله انتقال تجهیزات امنیتی، شنود و ضد شنود به نهاد ریاست جمهوری روشن شود.

وی افزود که مقام‌های دولتی «شفاف بیان کنند که برای چه کاری [این تجهیزات را] خریداری کرده‌اند تا ببینیم این خرید‌ها مجوز داشته است یا نه.»

این نماینده مجلس همچنین در واکنش به اظهارات تلویحی حسن روحانی درباره حساب‌های قوه قضائیه گفت: «چرا باید بالا‌ترین مقام اجرایی کشور مطالبی را عنوان می‌کند که تلویحا به اتهامات ضد انقلاب علیه قوه قضائیه اشاره داشته و خوراک رسانه‌های بیگانه شود؟»

تنش لفظی میان صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه و حسن روحانی رئیس قوه مجریه در روز‌های اخیر با اظهارات تند و صریح لاریجانی علیه دولت یازدهم بار دیگر افزایش یافته است.

صادق لاریجانی روز ۱۳ دی‌ماه در انتقاد شدید از سخنان حسن روحانی و اقدامات دولت در پرونده بابک زنجانی، گفت که «بابک زنجانی به ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، کمک مالی کرده» و افراد «مرتبط» با این موضوع احضار می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه همچنین دولت حسن روحانی را متهم کرد که «تجهیزات بسیار فنی امنیتی» را «بدون اطلاع نیروهای امنیتی» در نهاد ریاست جمهوری مستقر کرده است.

حسن روحانی هم روز سه‌شنبه، ۱۴ دی، در حساب توییتری‌اش با اشاره به این که «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای تمامی دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند»، از قوه قضائیه خواست که حساب‌هایش را روشن کند.

نخستین بار کانال تلگرامی «آمدنیوز» از وجود ۶۳ حساب شخصی به نام آیت‌الله صادق لاریجانی خبر داد و نوشت سالانه ۲۵۰ میلیارد تومان به این حساب‌ها سود تعلق می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG