لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

توقیف ۴۷ خودروی «لوکس حادثه‌ساز» در تهران در یک شب


کمتر از دو هفته پس از اظهار نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره «جولان دادن جوانان سرمست»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد که از پنج‌شنبه شب تا صبح جمعه، ۱۸ اردیبهشت، در مجموع ۴۷ خودروی «لوکس حادثه‌ساز» در شمال تهران «شناسایی، توقیف و به پارکینگ» منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، تیمور حسینی، رئیس پلیس، گفت که طرح برخورد قانونی پلیس با رانندگان «حادثه‌سازِ خودروهای مدل بالا» در بهار و تابستان در تهران اجرا می‌شود.

به گفته آقای حسینی، این طرح از پنج‌شنبه شب تا صبح جمعه در شمال شهر تهران و «به‌ویژه» در خیابان‌های شهید اندرز گو و محدوده سعادت‌آباد با حضور بیش از ۲۴۰ تیم نیروی انتظامی اجرا شده است.

وی گفت که پلیس در این طرح برای «تشخیص قطعی وضع غیرعادی» برخی از رانندگان به گفته او «معلوم‌الحال» اقدام به گرفتن تست الکل می‌‌کند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران، از تشدید برخورد با تخلفات شبانه و «دوردور کردن» خودروها خبر داد.

به گفته آقای عابدی، نیروی انتظامی بر اساس این طرح با «سرعت غیرمجاز، انجام حرکات نمایشی و دور دور کردن با خودرو» برخورد خواهد کرد.

اجرای این طرح پس از سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در جمع فرماندهان نیروی انتظامی آغاز شده است.

آقای خامنه‌ای روز یک‌شنبه، ششم اردیبهشت، «جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران‌قیمت در خیابان‌ها» را یکی از «مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه» دانسته و تاکید کرد که «نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند».

پیش از این سخنان رهبر جمهوری اسلامی، ماجرای مرگ راننده یک خودروی پورشه گران‌قیمت به نام پریوش اکبرزاده در تصادف رانندگی در خیابان شریعتی تهران در صفحات اجتماعی بازتاب‌های فراوانی داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در سخنان خود معرفی راننده متخلف به مراجع قضایی، توقیف خودرو به مدت سه شبانه‌روز، جریمه دویست هزار تومانی و درج پنج نمره منفی را از جمله مجازات‌های در نظر گرفته شده برای رانندگان «خودروهای حادثه‌ساز لوکس» اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG