لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

دعوای پورمحمدی و رحیمی رسمی شد: شکایت از معاون اول احمدی‌نژاد


مصطفی پورمحمدی (راست)، محمدرضا رحیمی
مصطفی پورمحمدی (راست)، محمدرضا رحیمی
تنها چند روز پس از آخرین گزارش روزنامه ایران وابسته به دولت محمود احمدی‌نژاد درباره مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق و رئیس فعلی سازمان بازرسی کل کشور، این سازمان در اطلاعیه‌ای رسمی ضمن «سرتاپا» دروغ خواندن این گزارش از شکایت از معاون اول احمدی‌نژاد و روزنامه ایران خبر داد.

دعوا و بگومگوی رسانه‌ای مصطفی پورمحمدی و محمدرضا رحیمی زمانی آغاز شد که رحیمی در مراسمی پورمحمدی را متهم کرد که در زمان ریاست بر وزارت کشور میلیاردها تومان را از وزارتخانه خارج کرده و «تاکنون... این پول را عودت نداده است».

پورمحمدی، وزیر سابق کشور و رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در پاسخ اعلام کرد که ۲۱ میلیارد تومان مورد نظر رحیمی را «به عنوان وام» در اختیار سه هزار کارمند وزارت کشور قرار داده است.

در اطلاعیه تازه سازمان بازرسی کل کشور هم که خبرگزاری مهر روز جمعه، ۲۴ شهریورماه، منتشر کرده آمده است که مصطفی پورمحمدی دستور پرداخت وام به کارمندان وزارت کشور را «به استناد ماده ۱۷ قانون تعاون» صادر کرده است.

به دنبال واکنش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، روزنامه ایران در گزارشی تازه که روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریور، منتشر شد پا را از این نیز فراتر گذاشت و به «افشاگری‌»هایی تازه پرداخت که در فضای مجازی «کم‌سابقه» توصیف شد.

روزنامه ایران حتی از مرگ مشاور پورمحمدی که فردی به نام «مسعود م» بوده تنها دو روز پس از آن خبر داد که نامش در دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی فاش شده است.

مصطفی پورمحمدی در اطلاعیه رسمی خود در روز جمعه به این نکته نیز پاسخ داده و فرد مورد نظر روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد، را «جانباز شیمیایی و دردمند» و مرگ او را «عروج شهادت‌گونه» توصیف کرده است.

او همچنین در این اطلاعیه روزنامه ایران را متهم کرده است که مرگ مشاور او را «در هاله‌ای از ابهام و تردید» قرار داده تا از آن استفاده سیاسی کند: «چرا در سایه مطامع سیاسی خود عروج شهادت‌گونه یک جانباز را در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار داده‌اید؟»

رئیس سازمان بازرسی کشور در این اطلاعیه متقابلا روزنامه دولت و اطرافیان محمود احمدی‌نژاد را متهم کرده است که به دلیل رو شدن پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی «به دست و پا» افتاده‌اند.

پرونده فساد مالی سه هزار ميليارد تومانی که از آن به عنوان «بزرگ‌ترين اختلاس در تاريخ ايران» ياد شده مربوط به اتهامات فردی به نام «مه‌آفريد اميرخسروی» صاحب مجموعه «گروه اميرمنصور آريا» است که با استفاده از نفوذ خود و همکاری برخی افراد از جمله مقام‌های دولتی اقدام به دريافت وام‌های کلان بانکی کرده ‌است.

پورمحمدی در این اطلاعیه پرسیده است: «به‌راستی روزنامه ایران از چه نگران است؟ آیا رفتار قاطعانه با مفسدان و حامیان آنها و کشف روابط‌شان با برخی حلقه‌هاست که باعث شده روزنامه ایران این گونه به دست و پا بیفتد؟»

اتهام وارده از سوی محمدرضا رحيمی به وزير کشور سابق ايران که از اصول‌گرايان منتقد دولت احمدی‌نژاد نیز هست پس از آن مطرح شد که مصطفی پورمحمدی روز ۱۳ شهريورماه در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف اعلام کرد که پرونده «فساد مالی» محمدرضا رحيمی در مراحل بازرسی نهايی‌ در قوه قضائيه و برای «رعايت مصالحی» متوقف شده ‌است.

آقای رحيمی که از تابستان سال ۱۳۸۸ معاون اولی محمود احمدی‌نژاد را برعهده دارد از سوی برخی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی و همین طور پورمحمدی به فساد اقتصادی و «سرحلقه بودن باند فساد اقتصادی فاطمی» متهم شده است.

در همین حال برخی از وب‌سایت‌های غیررسمی در ایران این گمانه را مطرح کرده‌اند که «تیم محمود احمدی‌نژاد» سعی دارد با این «افشاگری‌»ها مصطفی پورمحمدی را از نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منصرف کند.
XS
SM
MD
LG