لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۸

برگزاری چند تجمع اعتراضی همزمان در تهران


تجمع سپرده‌گذاران معترض موسسه کاسپین
تجمع سپرده‌گذاران معترض موسسه کاسپین

سپرده‌گذاران موسسه «کاسپین» و معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس٬ دانش‌آموختگان بهیاری مقابل وزارت بهداشت و تعدادی از طرفداران استقلال مقابل وزارت ورزش دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران٬ روز سه‌شنبه، ‌۱۶ خرداد، جمعی از سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری «کاسپین» برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

«عدم بازگشت سرمایه‌» مهم‌ترین علت این تجمع اعلام شده و معترضان از مقام‌های مسئول می‌خواهند «نسبت به پرداخت سود و اصل سپرده خود در مؤسسه کاسپین پاسخ‌گو باشند.»

تجمع‌کنندگان همچنین خواهان رسیدگی قوه قضائیه به «تخلفات» صورت‌ گرفته در این موسسه هستند.

مؤسسه مالی و اعتباری «کاسپین» از مدت‌ها پیش دچار بحران مالی شده و همین موضوع منجر به اعتراض سپرده‌گذاران آن در چند شهر در ایران شده است.

مقام‌های بانک مرکزی نیز اعلام کرده‌اند که بازپرداخت سپرده‌های ۴۰۰ هزار سپرده‌گذار این موسسه را آغاز کرده‌اند.

تعداد قابل توجهی از موسسه‌های مالی و نهاد‌های دولتی و غیردولتی در سال‌های اخیر با بحران مالی و تعدیل نیروی انسانی مواجه شده‌اند که اعتراض‌های متعددی را در چندین شهر برانگیخته است.

تجمع گروهی از معلمان حق‌التدریس، قراردادی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به تبدیل نشدن وضعیت قراردادهای خود مقابل مجلس از جمله این اعتراض‌هاست.

این معترضان روز سه‌شنبه با تجمع مقابل ساختمان مجلس خواستار استخدام در آموزش و پرورش هستند.

گروهی دانش آموختگان بهیاری هم روز سه‌شنبه در اعتراض به وضعیت شغلی خود مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج روبه‌روی مجلس شورای اسلامی، ۱۶ خرداد ۹۶
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:10 0:00

آن ‌طور که رسانه‌ها در ایران گزارش کرده‌اند، دانش‌آموختگان بهیاری خواستار رسیدگی به وضعیت بهیاران در مراکز درمانی و تأیید مدرک تحصیلی خود از سوی وزارت بهداشت هستند.

از دیگر تجمعات برگزار شده در روز سه‌شنبه٬ تجمع جمعی از طرفداران تیم فوتبال استقلال تهران در اعتراض به عملکرد مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم مقابل وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، حدود صد نفر از هواداران تیم استقلال که در میان آنها تعدادی زن نیز بود در تجمع خود خواستار برکناری رضا افتخاری٬ مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه هستند.

تجمع‌کنندگان همچنین دست‌نوشته‌هایی با این مضمون «وزیر پرسپولیسی نمی‌خواهیم»، «وزیر پرسپولیسی، عدالت عدالت» و «فوتبال مافیایی نمی‌خواهیم» در دست داشتند.

استقلال تهران در دیدار برگشت مقابل العین امارات در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه شش بر یک شکست خورد.

این موضوع سرآغاز برخی حاشیه‌ها و انتقادها به عملکرد سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال شده است.

XS
SM
MD
LG