لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۰

مجید انصاری: قوه قضائیه با تخلفات یکسان برخورد کند


معاون حقوقی رئیس‌ جمهوری ایران از این که با «تخریب‌کنندگان» حسن روحانی برخورد نمی‌شود٬ اما مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلبان بازداشت می‌شوند انتقاد کرده و خواستار «برخورد یکسان» قوه قضائیه با «تخلفات» شد.

مجید انصاری، معاون حسن روحانی، این انتقادها را در شماره روز شنبه، ۱۹ فروردین، روزنامه اعتماد٬ در یادداشتی با عنوان «اخلاق سیاسی٬ نشاط انتخاباتی» مطرح کرده است.

وی در این یادداشت نوشت که «رعایت اخلاق سیاسی» از سوی نامزدهای انتخابات و دست‌اندرکاران برگزاری آن «طی چند دوره اخير خيلی مورد تاكيد قرار گرفته، اما كمتر به مرحله اجرا و عمل رسيده است».

مجید انصاری بازداشت شماری از مدیران کانال‌های تلگرامی جریان اصلاح‌طلب در هفته‌های اخیر را موضوعی دانسته که «شور و نشاط انتخاباتی» را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران از علت بازداشت این افراد اظهار بی‌اطلاعی کرده٬ اما این اقدام را در آستانه انتخابات٬ «برای اصحاب رسانه و فضای رسانه‌ای» كشور «خبر خوبی» ندانست.

وی در واکنش به این بازداشت‌ها نوشت: «ما از گذشته تاكنون شاهد برخوردهای غيراخلاقی و تخريبی شديد برخی رسانه‌ها نسبت به شخص آقای روحاني هستيم اما برخورد چنداني با آنها صورت نگرفته و بنابراين ممكن است كه اين امر شائبه‌هايی را به ذهن جامعه متبادر كند.»

آقای انصاری خواستار «برخورد یکسان با تخلفات» شده و از قوه قضائیه خواست به موضوع بازداشت این افراد در آستانه انتخابات رسیدگی کند.

وی به تازگی نیز گفته بود که تعداد زیادی از رسانه‌ها و وب‌سایت‌هایی که از «بیت‌المال» پول می‌گیرند٬ علیه دولت روحانی فعالیت می‌کنند و از سوی «کانون‌هایی خاص» هدایت می‌شوند.

در اسفند سال گذشته، مدیران تعدادی از کانال‌های تلگرامی نزدیک به دولت و شماری از روزنامه‌نگاران از جمله مراد ثقفی، احسان مازندرانی و هنگامه شهیدی بازداشت شدند.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت٬ در نخستین نشست مطبوعاتی خود در سال ۹۶،‌ با اشاره به این بازداشت‌ها از امنیتی شدن فضای رسانه‌ای پیش از انتخابات ابراز نگرانی کرد.

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی نیز این بازداشت‌ها را با انتخابات ریاست جمهوری آینده مرتبط دانست.

مجید انصاری٬ معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران، در ادامه یادداشت خود در روزنامه اعتماد همچنین نوشت که «حرمت‌شكنی‌ها در انتخابات گذشته... آثار بسيار نامطلوب و فاجعه‌‌باری برای كشور ما داشت و هنوز هم برخی بداخلاقی‌ها ريشه در همان بنيانگذاری‌های نادرست دارد.»

وی به نامزدهای انتخابات و احزاب هشدار داد که بايد توجه داشته باشند که «هنجارشكنی و بداخلاقی‌ها منحصر به همان روزهای انتخابات نيست و در همان زمان هم نمی‌ماند بلكه نتايج آن در لايه‌های مختلف اجتماعی رسوب می‌كند.»

XS
SM
MD
LG