لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۷

پیام نوروزی خامنه‌ای: سال ۹۴، سال «همدلی و همزبانی»


آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سال ۹۴ را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کرده و سال ۹۳ را، چه «در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی» برای کشور سال «پرماجرایی» توصیف کرد.

در همین حال حسن روحانی، رئیس جمهور، رونق پایدار، افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت‌های جدید برای اشتغال به‌ویژه برای جوانان را سه هدف دولت در سال ۹۴ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آیت‌الله علی خامنه‌ای در پیام نوروزی خود در روز اول فروردین گفت که «آرزوهای بزرگ ما» برای ملت در این سال، پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزّت منطقه‌ای و بین‌المللی و جهش‌های علمی به معنای واقعی است.

وی عدالت قضایی و اقتصادی، ایمان و معنویّت را از جمله دیگر آرزوهای خود برای ملت ایران در سال جدید ذکر کرده و افزود که همه این خواسته‌ها و آرزو‌ها دست‌یافتنی است و هیچ یک از این‌ها چیزی نیست که از ظرفیت ملّت ایران و سیاست‌های نظام «بیرون» باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «این ظرفیت عظیم و مهم دست‌یافتنی است، ولی شروطی دارد؛ یکی از مهم‌ترین شروط عبارت است از همکاری‌های صمیمانه میان ملّت و دولت.»

رهبر جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته همراه با پیام نوروزی خود، یک نام برای سال نو شمسی نیز اعلام کرده است.

طبق این سنت وی سال ۹۳ را سال «عزم ملّی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده بود.

همزمان با سخنان آقای خامنه‌ای، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز در پیام نوروزی خود گفت: «امروز دیگر مسابقه برای تحریم ایران وجود ندارد، امروز مسابقه برای تفاهم با ایران وجود دارد.»

وی اضافه کرد: «ما حقوق هسته‌ای این ملت را تثبیت کرده‌ایم؛ سازمان تحریم را درهم شکسته‌ایم.»

مذاکرات اتمی ایران و کشورهای گروه ۵+۱ تا آخرین روز سال ۹۳ در شهر لوزان سوئیس ادامه پیدا کرد. براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا ادامه مذاکرات با جمهوری اسلامی به هفته آینده، چهارشنبه، پنجم فروردین‌ماه ۹۴، موکول شد.

رئیس جمهوری ایران در ادامه پیام نوروزی خود با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ گفت که باید فضای بهتری را برای فعالیت احزاب به وجود آوریم و «آستانه تحمل را بالا‌تر ببریم».

شورای نگهبان ایران روز هفتم اسفند سال ۹۴ را به عنوان روز برگزاری انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تعیین کرده است.

رئیس جمهوری ایران در پیام نوروزی خود در سال ۹۳ گفته بود که همه تلاش دولت این است که مردم زندگی راحت‌‌تر و نگرانی کمتر داشته و به آینده کشور و فرزندان‌شان مطمئن‌‌تر باشند.

XS
SM
MD
LG