لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۹

وعده تی‌دی بانک کانادا برای رسیدگی به شکایت مشتریان ایرانی خود


در واکنش به اعتراض برخی از ایرانیان مقیم کانادا، تی‌دی بانک کانادا روز سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه، اعلام کرد که برای رسیدگی به شکایت این افراد به بسته شدن حساب‌های‌شان در این بانک با آنها تماس خواهد گرفت.

به گزارش شبکه جهانی بی‌بی‌سی از کانادا، سخنگوی تی‌دی بانک در این زمینه گفته است که هدف از تماس گرفتن با مشتریان ایرانی این بانک «کسب اطلاعاتی» است که می‌تواند به باز شدن حساب‌های آنها کمک کند.

هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که این بانک کانادایی حساب‌ شماری از ایرانیان ساکن کانادا را در مواردی «بدون هیچ توضیحی» بسته و در برخی موارد نیز اعلام کرده است که این اقدام بر مبنای تحریم‌های کانادا علیه ایران صورت گرفته است.

کانادا سال ۲۰۱۰ به منظور اعمال فشار بر جمهوری اسلامی به دلیل فعالیت اتمی‌اش، در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا در آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن و در ژانویه سال ۲۰۱۲، کانادا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده و سازمان‌های مالی کانادا را از ارائه خدمات به ایران یا اقدام در جهت منافع ایران منع کرده است.

در حالی که، به گفته شبکه جهانی بی‌بی‌سی، مشتریان ایرانی این بانک آن را به اعمال تبعیض متهم کرده‌اند، تی‌دی بانک در همان ابتدا اعلام کرد که بر اساس تحریم‌های کانادا علیه ایران نمی‌تواند به افرادی که با ایرلن بده‌بستان دارند یا در ایران زندگی می‌کنند خدمات بدهد.

در همین زمینه سخنگوی تی‌دی بانک روز سه‌شنبه اعلام کرده است که برخی از مشتریانی که حساب‌شان بسته شده در ایران نیز سکونت یا شغلی دارند یا به ایران پول حواله کرده‌اند.

تی‌دی بانک اعلام نکرده است که حساب چه تعداد از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرده است، اما کاوه شهروز از «کنگره ایرانیان کانادا» می‌گوید که این سازمان شکایت‌هایی را در این خصوص از سوی ایرانیان ساکن مناطق مختلف کانادا، از تورنتو گرفته تا مَریتایمز و بریتیش کلمبیا، دریافت کرده است.

به گفته آقای شهروز در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، تی‌دی بانک پیشتر پیشنهاد کرده بود که اول مردادماه با نمایندگان «کنگره ایرانیان کانادا» در این خصوص ملاقات داشته باشد.
XS
SM
MD
LG