لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۴

دستگیری «عاملان» قتل ماموران نیروی انتظامی در سراوان


فرمانده نیروی انتظامی استان سيستان و بلوچستان روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، از دستگيری شماری از افراد خبر داد که به گفته او «عامل» قتل چهار مامور انتظامی در شهرستان سراوان در این استان بوده‌اند.

يک درجه‌دار نيروی انتظامی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه، ۱۷ مهرماه، در يکی از پاسگاه‌های شهرستان سراوان در استان سيستان و بلوچستان کشته شد.

در حالی که خبرگزاری‌های ايرنا و فارس دليل مرگ اين درجه‌دار را درگيری با «اشرار» ذکر کرده‌اند، هدايت‌الله ميرمرادزهی، نماينده سراوان در مجلس ايران، دليل اين امر را انفجار يک بمب کار گذاشته شده در خودرو اعلام کرد.

پیشتر نیز حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، عصر چهارشنبه، ۱۶ مهر، اعلام کرده بود که سه مامور این نیرو در حین گشت‌زنی در منطقه سراوان توسط افرادی که آنها را «اشرار» خواند کشته شده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی پليس ایران، آقای رحيمی روز پنج‌شنبه در تشریح جزئیات حادثه روز قبل که بر اساس گزارش‌ها به مرگ سه مامور پلیس انجامید گفت که این ماموران به دنبال تماس تلفنی با مرکز فوريت‌های پليسی سراوان مبنی بر «ايجاد مزاحمت عده‌ای افغانی» برای چند خانواده در يکی از روستاهای اين شهرستان به محل مورد نظر اعزام شده‌اند.

به گفته این مقام پلیس، «ماموران گروه گشتی در مسير انجام ماموريت به کمين اشرار و گروه‌های معاند برخورد و مورد حمله قرار گرفتند که در اين حادثه سه نفر از همکاران نيروی انتظامی به نام‌های ستوان سوم آیت خانعلی‌پور، گروهبان يکم مرتضی مالکی و سرباز وظيفه محمدرضا نظريان به شهادت رسيدند».

آقای رحیمی تصریح کرد: «ماموران در ادامه علميات به دنبال حضور و همکاری گسترده مردم با نيروی انتظامی شماری از عوامل وابسته به اشرار را شناسايی و در يک عمليات هدفمند و ضربتی آنان را دستگير کردند.»

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان سيستان و بلوچستان، پس از دستگیری این افراد گروهی از به گفته او «اشرار» در تلافی اين اقدام با «موشک و راکت» پايگاه «آسپيچ» سراوان را مورد هدف قرار داده و يک نفر از ماموران انتظامی را کشته و یک نفر دیگر را نیز مجروح کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG