لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۱

سیل در ایران سه کشته و پنج مفقود بر جای گذاشت؛ سلفی مرگبار در جیرفت


سلفی گرفتن با سیل در شهر جیرفت مرگبار از آب درآمد.
سلفی گرفتن با سیل در شهر جیرفت مرگبار از آب درآمد.

به دنبال وقوع سیل در ۱۴ استان ایران در روزهای گذشته حداقل سه نفر کشته شده و پنج نفر مفقود شده‌اند. یکی از این قربانیان برای گرفتن «عکس سلفی» به کنار رودخانه‌ای در جیرفت رفته بود.

اسماعیل بهمن‌آبادی، معاون جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، خبر داد که شامگاه جمعه، ۲۹ بهمن‌ماه، دو سرنشین یک خودرو در سیلاب مسیر روستای «کرات» در شهرستان تایباد مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای بهمن‌آبادی گفت که روز شنبه، ۳۰ بهمن، جسد یکی از مفقودشدگان که مردی ۳۰ ساله بود از آب خارج شده است.

قاسم قائدی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر، نیز خبر داد که در روزهای گذشته دو شهروند این استان بر اثر سیل کشته شده‌اند.

آقای قائدی جزئیات بیشتری درباره علت و چگونگی مرگ این افراد ارائه نکرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت نیز خبر داد که عصر روز جمع جوانی «برای گرفتن عکس سلفی» به کنار رودخانه «کلدان» در منطقه «دلفارد» رفته بود، اما «به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی به داخل رودخانه سقوط کرده و غرق شد».

وحید شاهرخی اعلام کرد که اثری از این جوان پیدا نشده و به دلیل «تاریکی شب و مه‌گرفتگی منطقه» عملیات امداد و نجات در شامگاه روز جمعه متوقف شده و روز شنبه ادامه پیدا می‌کند.

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال کشور، روز شنبه گفت که ۴۶ نفر از افراد گرفتار در سیل نجات یافته و جست‌وجو برای نجات پنج فرد مفقود شده ادامه دارد.

وی جزئیات بیشتری درباره این پنج فرد مفقود شده ارائه نکرد.

به گفته آقای سلیمی، در روزهای گذشته به ۸۶ هزار نفر از شهروندان درگیر در سیل امدادرسانی شده و حدود ۱۴ هزار نفر «اسکان اضطراری» داده شده‌اند.

وی اعلام کرد که امدادرسانی در ١٤ استان آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل، چهارمحال وبختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، ‌خراسان رضوی، قزوین، سمنان، کردستان، گیلان، مازندران و همدان ادامه دارد.

شکستن هشت بند خاکی در بردسیر

در همین حال مجید نجف‌پور، فرماندار بردسیر در استان کرمان، خبر داد که هشت بند خاکی در این شهرستان صبح روز شنبه شکسته شده وپس از ورود آب آنها به شهر، در برخی از نقاط شهر آب به داخل خانه‌ها نیز نفوذ کرده است.

وی اعلام کرد که این حادثه تلفات جانی نداشته است.

روز جمعه نیز مقام‌های محلی در استان فارس تأیید کردند که سد خاکی محمدآباد در نزدیکی جهرم شکسته است.

در همین حال اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، در تماس تلفنی با وزیر نیرو و استانداران فارس و بوشهر خواستار «رسیدگی فوری» به سیل‌زدگان شد.

همچنین قرار است روز شنبه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شود.

هفته گذشته نیز بارش شدید برف در ۱۸ استان ایران باعث بسته شدن راه‌ها و لغو پروازها در تعدادی از استان ها و قطع برق در استان گیلان شد.

در این حوادث سه نفر نیز بر اثر سقوط بهمن در شهر آبعلی در نزدیکی تهران و دو نفر در روستاهای ارومیه کشته شدند.

یک هفته پیش از آن نیز وقوع سیل در شش استان ایران منجر به وارد شدن خسارت فراوان، از جمله تخریب پل‌ها، جاده‌ها، تاسیسات آب و برق و همچنین تخریب ۸۵۰ خانه در استان سیستان و بلوچستان و مرگ یک زن ۶۰ ساله شده بود.

XS
SM
MD
LG