لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

«انفجار» در یک فروشگاه بزرگ در شیراز ۳۷ مجروح بر جای گذاشت


بر اساس گزارش‌ها از شهر شیراز، «انفجار» در یک «هایپرمارکت» (سوپرمارکت بزرگ) در این شهر در بامداد روز شنبه باعث تخریب دیوارهای فروشگاه، آسیب جدی به ساختمان‌های مجاور و مجروح شدن ۳۷ نفر شده است.

مقامات آتش‌نشانی شیراز اعلام کردند که علت این انفجار در دست بررسی است، اما حدس زده می‌شود که آتش‌ گرفتن مواد قابل اشتعال دلیل این حادثه بوده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، حوالی ساعت ۴۵ دقیقه بامداد روز شنبه، ۱۳ خرداد، «صدای انفجار مهیب» در یک «هایپرمارکت» در بلوار چمران شیراز شنیده شد و دیوارهای این فروشگاه در اثر انفجار «فرو ریخت».

در بیشتر گزارش‌ها از این حادثه، نام این بلوار «نصر» ذکر شده است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، این انفجار به مغازه‌ها و خانه‌های مجاور خسارت وارد کرده و خرده شیشه‌ها تا فاصله حدود ۳۰ متری محل حادثه پراکنده شده است.

بر اساس این گزارش، شدت انفجار به حدی بود که صدای آن در بیشتر مناطق شرقی و مرکزی شهر شیراز شنیده شد و زبانه‌های آتش و دود از فاصله دو کیلومتری محل حادثه رویت می‌شد.

به گفته مقامات محلی، در این حادثه ۳۷ نفر مجروح شده‌اند که ۱۵ نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند و هفت نفر هنوز بستری هستند.

محمد فرخ‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز، نیز گفت که در این حادثه یک مجتمع آپارتمانی هشت واحدی که این «هایپر مارکت» زیر آن واقع شده، دچار خسارت شده است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری مهر دلیل این حادثه را «سهل‌انگاری و عدم توجه به نکات ایمنی» ذکر کرد.

در همین حال حمیدرضا غلامی، سخنگوی آتش‌نشانی شیراز، گفت که علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، «اما به نظر می‌رسد بیش از شرایط ساختمان، شرایط نگهداری کالاها در حجم بالا و نحوه انبار کردن مواد قابل اشتعال در بروز این حادثه نقش داشته است».

پس از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران مقامات و کارشناسان بارها درباره رعایت نشدن اصول ایمنی در انبار کردن کالاها در فروشگاه ها و مراکز تولیدی هشدار داده اند.

انفجار و آتش‌سوزی در یک فروشگاه بزرگ در خیابان نصر شیراز
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:14 0:00

XS
SM
MD
LG