لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۱

مرگ شش نفر در سه شهر ایران بر اثر تیراندازی


تیراندازی‌ و درگیری‌های پراکنده در سه شهر ایران به مرگ دست‌کم شش نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شده و تحقیقات پلیس برای شناسایی و بازداشت عوامل این تیراندازی‌‌ها ادامه دارد.

خبرگزاری فارس به نقل از محمود خلجی٬ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، خبر از مرگ رئیس هیئت هندبال شهر «خمین» در استان مرکزی بر اثر «تیراندازی افراد ناشناس» خبر داد.

آقای خلجی زمان حمله به کریم رضایی یکی از ورزشکاران شناخته شده شهر «خمین» را ساعت ۲۳ شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، اعلام کرده که منجر به مرگ وی شده است.

آن ‌طور که این مقام پلیس گفته، رئیس هیئت هندبال «خمین» مقابل منزلش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و «اقدامات و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی» آغاز شده است.

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی از مرگ دست‌کم پنج نفر در یک درگیری خانوادگی در شهر «سلماس» استان آذربایجان غربی خبر داد.

فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی هویت اختصاری فرد مهاجم را «ح.‌ الف» و داماد خانواده‌ای معرفی کرده که در این حمله جان خود از دست دادند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، در این حادثه پنج نفرکشته و سه نفر زخمی شده‌اند و ماموران انتظامی در حال بررسی و تعقیب قاتل هستند.

در ایران سالانه تعداد قابل توجهی از افراد بر اثر درگیری‌های ناشی از اختلاف‌ خانوادگی٬ قومی٬ مالی٬ اجتماعی یا فردی جان خود را از دست می‌دهند.

رقابت‌های انتخاباتی نیز یکی از بستر‌های برخی درگیری‌های خونین در ایران محسوب می‌شود که سال‌هاست منجر به مرگ یا زخمی شدن تعدادی می‌شود.

در همین زمینه حمله با تفنگ ساچمه‌ای به یکی از نامزد‌های انتخابات شورای شهر «کلاچای» در استان گیلان یکی از تازه‌ترین این وقایع در ایران است.

آن ‌طور که خبرگزاری ایرنا گزارش کرد، یک نامزد انتخابات شورای شهر «کلاچای» با هویت اختصاری «ک.‌ ع» که وکیل دادگستری است٬ شامگاه ۲۵ اردیبهشت هنگام سخنرانی با تفنگ ساچمه‌ای مورد حمله قرار گرفته است.

این وکیل دادگستری در جریان این حمله زخمی و ضارب نیز بنا بر اعلام پلیس شناسایی و بازداشت شده است.

روز ۲۵ اردیبهشت‌ماه نیز در حمله افراد مسلح به یک کلانتری در اهواز دو مامور نیروی انتظامی کشته و دو مامور دیگر نیز زخمی شدند.

در فروردین سال ۱۳۹۴ نیز طی حمله افراد مسلح به یک پایگاه پلیس «گمبوعه» در شهرستان حمیدیه در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز ، سه مامور انتظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG