لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۸

مرگ سه مامور نیروی انتظامی به دست «تروریست‌ها»


محمدرضا نقدی،‌ رئیس بسیج ایران
محمدرضا نقدی،‌ رئیس بسیج ایران

رئیس سازمان بسیج ایران روز جمعه، ۲۹ اسفند، خبر داد که سه نفر از ماموران نیروی انتظامی «روز گذشته» با بمب‌های ساخته، به گفته او، «تروریست‌ها» جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج، همچنین آمریکا را متهم کرد که «تروریست‌ها را در پاکستان پرورش داده و تجهیز کرده است».

آقای نقدی توضیحات بیشتری درباره این حادثه نداده، و رسانه‌های ایران نیز تاکنون گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها آمریکا را به حمایت از گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان متهم کرده‌اند.

مقامات ایرانی همچنین می‌گویند، پاکستان که مرزی طولانی با سیستان و بلوچستان دارد، به «محل امن تروریست‌ها» تبدیل شده‌ است.

در همین زمینه روز شنبه، ۲۶ مهر، مقام‌های ایرانی از مرگ دو مرزبان در منطقه مرزی استان سیستان و بلوچستان خبر داده بودند و پاکستان نیز اعلام کرده بود که یک شبه‌نظامی دولتی این کشور با تیراندازی مأموران ایرانی کشته شده ‌است.

پس از این اتفاقات وزارت خارجه ایران سفیر پاکستان در تهران را در روز ۲۶ مهرماه احضار کرد.

در ماه‌های اخیر همچنین گزارش‌های متعددی منتشر شده ‌است که حکایت از آن دارد تعدادی از نیروهای نظامی و انتظامی ایران در منطقه سیستان و بلوچستان توسط گروه‌های مسلح کشته شده‌اند.

از جمله عصر روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، یک معلم و یک عضو نیروی بسیج منطقه در «روستای نصیرآباد»، از روستاهای نزدیک به شهر راسک در استان سیستان و بلوچستان، به دست دو موتورسوار به قتل رسیدند.

پس از ترور این افراد، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان روز دوشنبه، ۱۵ دی، از دستگیری اعضای یک گروه به گفته او «تروریستی» در این رابطه خبر داد.

تداوم درگیری‌ها بین نیروهای مسلح و ماموران امنیتی و انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در حالی است که حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران، روز دوشنبه، ۲۵ اسفند، گفته بود که تعدادی از اعضای گروه‌های «ضد انقلاب و اشرار» در غرب و جنوب ایران از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان خود را «تسلیم» کرده‌اند.

در همان روز علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، گفت که از ابتدای امسال ۶۴ امان‌نامه برای به گفته او«اشرار نادم» صادر شده است.

XS
SM
MD
LG