لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۲

چهارشنبه سوری بی‌فروغ و نتایج ضعیف برای فوتبال ایران


هفته سوم از فصل ۲۰۱۴ لیگ قهرمانان آسیا با نتایجی ضعیف برای نمایندگان ایران آغاز شد. استقلال پس از دو شکست متوالی در بازی سوم نیز در تهران به تساوی رسید. تراکتورسازی هم در امارات مغلوب شد.

استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران میزبان الجزیره امارات بود و چون از دو دیدار گذشته امتیازی کسب نکرده بود، نیاز مبرمی به کسب هر سه امتیاز مسابقه داشت، اما سرانجام مقابل شاگردان والتر زنگا نیز متوقف شد.

در این بازی که کارلوس کی‌روش به همراه مارکار آقاجانیان از مربیان تیم ملی در ورزشگاه آزادی حضور داشت، شاگردان قلعه‌نویی دو بار از میهمان خود عقب افتادند، اما هر دو بار موفق شدند توسط محمد قاضی در دقیقه ۱۷ و حنیف عمران‌زاده در دقیقه ۶۵ نتیجه را جبران کنند. با وجود کسب یک امتیاز از سه بازی، استقلال همچنان امیدوار به کسب نتایج لازم در دور برگشت و راهیابی به مرحله حذفی است.

در نقطه مقابل الجزیره امارات با این تساوی هفت امتیازی شد و در آستانه صعود به مرحله بعد قرار گرفت. بازی بعدی این تیم در ورزشگاه ابوظبی مقابل استقلال خواهد بود. شکست احتمالی استقلال در آن مسابقه، هم صعود الجزیره را مسجل خواهد کرد و هم حذف استقلال را.

عبدالعزیز بارادا بازیکن تیم ملی مراکش هر دو گل الجزیره را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. در دیگر بازی این گروه الشباب عربستان با نتیجه پرگل ۴ بر ۳ الریان قطر را مغلوب کرد تا شش امتیازی شود و جایگاه خود را در مکان دوم تثبیت کند. الریان قطر نیز با همان یک پیروزی که مقابل استقلال کسب کرده، سه امتیازی است و در رده سوم قرار دارد.

مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، مجید غلام‌نژاد، هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، احمد جمشیدیان، پژمان نوری (دقیقه ۴۶ ایمان مبعلی)، جی لوید ساموئل، محمدمهدی نظری (دقیقه ۶۲ بوبکر کبه) و محمد قاضی بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند.

والتر زنگا سنگربان سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا و سرمربی الجزیره در پایان بازی گفت: فلسفه من این است که بیشتر گل بزنیم. به دنبال گل نخوردن نیستم و می‌خواهم تیمم فقط گل بزند. در نیمه دوم با سه مهاجم بازی کردیم و به همین دلیل تیمم خیلی خوب بازی کرد و یک امتیاز ارزشمند گرفتیم.

او درباره اعتراض‌هایش به داور مسابقه گفت: وقتی دو تیم بزرگ مثل استقلال و الجزیره بازی می‌کنند حق‌مان است که یک داور بزرگ هم بازی را قضاوت کند تا مشکلی پیش نیاید. بازیکنم با یک ضربه ساده کارت زرد گرفت، اما بازیکن ما را دو بار با آرنج زدند و هیچ کس کارت نگرفت.

امیر قلعه‌نویی هم در نشست خبری گفت: یک امتیاز خانگی برای ما خوب نبود؛ اگر می‌خواستیم در جدول شرایط‌‌مان بهتر شود باید می‌بردیم. اما مدافعان در مورد شماره ۱۰ کوتاهی کردند، سه توپ روی دروازه ما آمد و دو تای آن گل شد. وقتی توپ از بین سه نفر آن طور وارد دروازه می‌شود حس می‌کنم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. در این بازی خیلی دستم را روی سرم گذاشتم. اندازه دهسال، دستم را روی سرم بود!

شکست تراکتورسازی در امارات

در گروه C تراکتورسازی در شرایطی به مصاف العین امارات رفت که در پایان هفته دوم صدرنشین این گروه بود و امیدوارانه به دنبال تداوم صدرنشینی. اما شرایط در امارات به گونه دیگری رقم خورد و شاگردان تونی اولیویرا با نتیجه سه بر یک متحمل شکست شدند.

آساموا جیان بازیکن تیم ملی غنا دو بار به اتفاق محمد عبدالرحمان گل‌های العین را به ثمر رساندند. میلاد فخرالدینی بال راست تراکتورسازی در دقیقه ۴۲ تنها گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد. این گل روی پاس عمقی زیبای علی کریمی به ثمر رسید.

تراکتور با این باخت به رده سوم سقوط کرد و العین با شش امتیاز صدرنشین شد. در دیگر بازی این گروه لخویا نماینده قطر با دو گل الاتحاد عربستان را شکست داد و به مکان دوم صعود کرد. در جدول رده‌بندی گروه C پس از العین امارات، لخویا و تراکتورسازی چهار امتیاز دارند و الاتحاد عربستان سه امتیازی است. بازی بعدی تراکتورسازی در تبریز مقابل العین صدرنشین خواهد بود.

در دیدار تراکتورسازی با العین، داود نوشی‌ صوفیانی، مرتضی اسدی، میلاد فخرالدینی، نوید خوش‌هوا (جواد کاظمیان)، حبیب گردانی، مهدی کیانی، مهدی کریمیان (میثم بائو)، علی کریمی، سعید دقیقی، محمد ابراهیمی (کریم انصاری‌فرد) و فرشاد احمدزاده برای تراکتورسازی به میدان رفتند.

در گروه E سرزو اوزاکا ژاپن که از حضور بازیکن ایرانی - ژاپنی خود آریا جسور سود می‌برد در ورزشگاه خانگی مقابل بوریرام یونایتد تایلند با چهار گل پیروز شد. دیه‌گو فورلان فوق ستاره فوتبال اروگوئه در دقیقه ۹۰ گل چهارم سرزو را به ثمر رساند.

پوهانگ استیلرز کره جنوبی میزبان شاندونگ لوننگ چین بود و این دیدار با تساوی دو بر دو خاتمه یافت. در جدول رده‌بندی گروه E شاندونگ چین صدرنشین است. پوهانگ استیلرز در رده دوم و سرزو اوزاکا نیز در جایگاه سوم قرار دارد.

در گروه G گوانگجو از چین قهرمان فصل گذشته میزبان چونبوک موتورز کره جنوبی بود و با نتیجه سه بر یک پیروز شد و در صدر قرار گرفت. در دیگر دیدار این گروه، ملبورن ویکتوری در استرالیا با یک گل یوکوهاما مارینوس را مغلوب کرد.

فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که چهارشنبه شب به مصاف رقبای خود خواهند رفت.
XS
SM
MD
LG