لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۱

اسیدپاشی به ۱۶ نفر در تهران: حادثه «تروریستی نیست»


دقایقی پس از انتشار گزارش‌هایی از اسیدپاشی به ۱۶ نفر از شهروندان تهرانی، سرپرست دادسرای جنایی تهران اعلام کرد که شامگاه چهارشنبه فردی ۴۰ ساله به دلایل «کاملا شخصی» و پس از یک دعوا به این افراد اسید پاشیده است.

به گفته محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، این فرد دستگیر شده است.

این حادثه تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که چند عضو گروه حکومت اسلامی، داعش، در دو حمله همزمان به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در جنوب تهران بیش از ده نفر را کشته و ده‌ها نفر را روانه بیمارستان کردند.

آقای شهریاری همچنین اعلام کرد که «مصدومان جراحت سطحی برداشته اند و حال عمومی آنها خوب گزارش شده است».

خبرگزاری فارس صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸ خردادماه، به نقل از یک «منبع آگاه» اعلام کرد که «یک فرد موتورسوار» در خیابان فدائیان اسلام در تهران به روی ۱۶ نفر اسید پاشیده است و این افراد مجروح شده اند.

خبرگزاری ایسنا نیز اعلام کرد که اسیدپاشی در جنوب تهران «۱۴ مصدوم» برجای گذاشت.

روابط عمومی اورژانس ایران نیز خبر داد که در پی وقوع این حادثه چهار آمبولانس به محل اعزام شده و مصدومان به بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر، فیرزآبادی و مطهری منتقل شده‌اند.

دقایقی بعد اما محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، هرگونه ارتباط این حادثه با حملات روز چهارشنبه در تهران را رد کرده و افزود که «این موضوع یک موضوع کاملا شخصی بوده است».

به گفته آقای شهریاری، پس از درگیری بین یک فرد ۴۰ ساله و اعضای یک خانواده در پارک در شامگاه چهارشنبه این فرد به خانه خود برمی‌گردد و «با یک دبه (ظرف چند لیتری پلاستیکی) اسید به پارک رفته و فارغ از این که چه افرادی در مقابلش هستند شروع به اسیدپاشی می‌کند».

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد که این فرد در محل حادثه دستگیر شده است.

دو تیم از افراد مسلح روز چهارشنبه به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه روح‌الله خمینی در تهران حمله کردند که طی این حملات ۱۶ نفر کشته و ۵۲ نفر مجروح شدند و مهاجمان نیز به قتل رسیدند.

گروه حکومت اسلامی، داعش، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این ‌که افراد این گروه مسئول حملات چهارشنبه در تهران بودند، تهدید کرد که حملات بیشتری علیه ایران «در راه است».

خبرهای مربوط به اسید‌پاشی در ایران از مهرماه سال ۹۳ در پی اسید‌پاشی به شش زن در شهر اصفهان حساسیت ویژه‌ای در جامعه ایران پیدا کرده است.

اختلاف‌های خانوادگی و شخصی نیز یکی دیگر از عوامل برخی اسید‌پاشی‌ها در ایران گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG