لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۸

مرگ دو ایرانی در حمله انتحاری مسجد کویت


سفیر ایران در کویت روز شنبه، ششم تیر، از مرگ دو تبعه ایران و مجروح شدن پنج ایرانی دیگر مقیم کویت در حمله انتحاری روز جمعه به مسجد «امام صادق» در پایتخت این کشور خبر داد. ایران در همین روز در بیانیه‌هایی این حمله و حملات دیگر در فرانسه و تونس را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر ایران، از سید رضا موحدی و «بوماجد» به عنوان دو ایرانی کشته شده در این حادثه نام برده و گفت که قرار است جنازه «بوماجد» برای تشییع به شهر آبادان منتقل شود.

به گفته آقای عنایتی، سید رضا موحدی که در کویت در یک بقالی کار می‌کرده «اصالتا» از شهرستان لار استان فارس و «بوماجد» نیز که در یک پارچه‌فروشی مشغول به کار بوده «اصالتا» اهوازی بوده است.

سفیر ایران در کویت گفت: «حاج فضل‌الله وفادار، فرج‌الله قائدی حیدری، جاسم بیت سیاح، رحیم عظیم بیت‌ سیاح و محمودی ایرانیانی هستند که روز گذشته در انفجار مسجد امام صادق مجروح شدند.»

به گزارش خبرگزاری رويترز، در يک حمله انتحاری به مسجد شيعيان در شهر کويت، پايتخت اين کشور، در روز جمعه دست‌کم ۲۷ نفر کشته و بيش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند.

ساعاتی پس از این انفجار مرگبار، گروه «حکومت اسلامی» (داعش) مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفت.

در همین حال مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در پیامی این حادثه را محکوم و اعلام کرد که «حمله به اماکن مذهبی، بالاخص مساجد از نگاه شریعت اسلام کاملا مردود بوده و از نظر عرفی و عقلی جنایت بزرگی محسوب می‌شود».

در همين حال گزارش‌ها حاکی است که روز جمعه در حمله به يک کارخانه گاز در جنوب شرق فرانسه، يک نفر کشته و چند نفر زخمی شدند. يک سر بريده که روی آن کلمات عربی نوشته شده نيز روی حصار دور کارخانه قرار داده شده بود.

همچنین بر اساس آخرين گزارش‌های رسيده، در حمله‌ به ساحل شهر سوسه در تونس دست‌کم ۳۷ نفر کشته شدند که در بين آنها تعداد زیادی گردشگر خارجی نيز بودند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین حادثه روز جمعه در نزدیکی شهر لیون فرانسه را محکوم کرده و افزود که«این گونه اقدامات تروریستی هیچ سنخیتی با تعالیم دین مبین اسلام ندارد».

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، همچنین ضمن محکوم کردن حمله‌ به ساحل شهر سوسه در تونس گفت: «هدف از انجام این اقدامات تروریستی تشویه چهره اسلام و برهم زدن ثبات منطقه و کشورهای اسلامی است.»

وی خواستار «حرکت موثر» همه کشورهای اسلامی برای رویارویی با اقداماتی شد که به گفته او «وجهه اسلام و مسلمانان و وحدت جهان اسلام را به مخاطره افکنده است».

XS
SM
MD
LG