لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

پیروزی قاطع والیبال ایران مقابل مصر


عکس مربوط به مسابقه دو تیم در سال ۲۰۱۱
عکس مربوط به مسابقه دو تیم در سال ۲۰۱۱
تیم ملی والیبال ایران در نخستین گام برای ورود به لیگ جهانی والیبال، تیم مصر را در قاهره با نتیجه ۳-۰ شکست داد. ملی‌پوشان ایران که از اردوی تدارکاتی در اسلوونی عازم مصر شده بودند، پیروزی ۳-۰ که در جام جهانی ژاپن مقابل این تیم کسب کرده بودند را مجدداً تکرار کردند.

ایران و مصر همچنین سه سال پیش در رقابت‎های زیرگروه لیگ جهانی و در دو بازی متوالی به مصاف هم رفتند که در هر دو مسابقه مصری‌ها پیروز شده و بخت حضور در لیگ جهانی را از ایران گرفتند.

علت میزبانی مصر در مسابقات رو در رو با ایران نیز جایگاه بالا‌تر این تیم در رنکینگ فدراسیون جهانی است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده، ایران در جایگاه چهاردهم و مصری‌ها در رتبه سیزدهم هستند. بازی دوم تیم‌های ایران و مصر یکشنبه شب برگزار خواهد شد.

برنده نهایی از این دو بازی، در مرحله بعد رقیب ژاپن خواهد شد تا تیم پیروز از جدال با ژاپن، مجوز حضور در لیگ جهانی را دریافت کند. اتفاقی که تاکنون برای والیبال ایران رخ نداده اما ژاپنی‌ها هجده بار آن را تجربه کرده‌اند! سال گذشته نیز والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی مغلوب چین شد.

ایران ۳ مصر ۰

در گیم نخست شاگردان خولیو ولاسکو بازی پرفشاری را تجربه کردند و با حفظ انسجام در اوج هیجان و حساسیت بازی، موفق شدند برتری ۳۳ بر ۳۱ را به سود خود رقم بزنند. ایران با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، علیرضا نادی، شهرام محمودی، حمزه زرینی و سیدمحمد موسوی عراقی از منطقه یک تا شش به زمین رفت و فرهاد ظریف نیز لیبرو بود.

در گیم دوم، بازیکنان با انگیزه ایران نمایشی بهتر از گیم اول را ارائه کردند. عبدالعزیز سرمربی مصر وقتی دید اختلاف به ۴ رسیده درخواست وقت استراحت فنی کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد شود. در ادامه اما ملی‌پوشان ایران برتری خود را تداوم بخشیدند و امتیاز ۲۳ بر ۱۹ را به ثبت رساندند.

امتیاز ۲۴ را حمزه زرینی به ارمغان آورد. آخرین ضربه را هم حمزه زرینی وارد کرد و امتیاز نهایی را گرفت تا گیم دوم با حساب ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کند.

گیم سوم را سعید معروف آغاز کرد و شهرام محمودی نخستین امتیاز را گرفت. دومین امتیاز از دفاع خوب علیرضا نادی به‌دست آمد. روند امتیازگیری شاگردان ولاسکو به خوبی ادامه پیدا کرد. در ادامه گیم سوم مصری‌ها که تحلیل رفته بودند، مرتکب خطای سرویس شدند تا امتیاز دوازدهم به ایران برسد.

این روند تا انتهای مسابقه ادامه داشت و در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ بود که ولاسکو دست به تاکتیک شناخته شده‌اش یعنی دو تعویضه زد تا مهدوی و غفور را وارد میدان کند. این گیم هم در پایان با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران رقم خورد.

ایران با این پیروزی حالا سه امتیاز کسب کرده در حالیکه مصر امتیازی نگرفته. ایران برای پیروزی در مجموع دو بازی، تنها نیاز به کسب یک ست در بازی یکشنبه شب دارد.

به این ترتیب اگر ایران ۳ بر ۱ هم به مصر ببازد، به دلیل معدل گیم بهتر نسبت به مصر، تیم صعود کننده از این مرحله خواهد بود. اما اگر مصر ۳ بر صفر از سد ایران بگذرد، آن وقت معدل پوئن‌های برده و باخته دو تیم در این بازی است که تیم راه یافته به مرحله بعد را مشخص خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG