لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۸
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل

پوشش همزمان هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ساعت ۹ صبح دوشنبه شش مهر، به وقت محلی در نیویورک آغاز شده است. باراک اوباما و حسن روحانی از سخنرانان روز نخست این نشست بودند.

رئیس جمهور برزیل همچنین به تلاش‌های کشورش در زمینه کاهش تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین اشاره کرد و گفت که برزیل در سال‌های گذشته توانسته است از میزان جنگل‌زدایی در منطقه تا ۸۲ درصد بکاهد.

از نیویورک خبر می‌رسد که هواپیمای ولادیمیر پوتین تازه به زمین نشسته است. حال این پرسش پیش می‌آید که آیا او به موقع به مقر سازمان ملل خواهد رسید؟! روزنامه گاردین می‌گوید که آقای پوتین هرگز وقت‌شناس نبوده است.

رئیس مجمع عمومی اکنون آغاز سخنرانی باراک اوباما در مقام رئیس جمهور آمریکا را اعلام کرد.

رئیس جمهور برزیل: تشکیل کشور فلسطین نمی تواند بیش از این به تاخیر بیافتد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، نطق خود را با اشاره به دستاوردهای سازمان ملل در ۷۰ سال گذشته آغاز کرد.

آقای اوباما که به نظر می‌رسد نطق خود را از حفظ می‌خواند در ادامه با اشاره به آرمان‌هایی که سازمان ملل بر اساس آنها بنا شده است گفت که در هفت دهه گذشته بارها پیش آمده است که سازمان ملل نتوانسته است به اهداف خود برسد.

با این مقدمه، آقای اوباما کم‌کم دارد به مسئله گروه‌های تندرو و تروریست در سراسر جهان می‌رسد که جان میلیون‌ها نفر را به خطر می‌اندازند.

باراک اوباما در ادامه به بشار اسد می‌رسد و او را فردی «خودکامه» توصیف می‌کند که برخی از کشورها با این توجیه از او حمایت می‌کنند که تنها کسی است که در کشوری چون سوریه می‌تواند جلو تروریست‌ها را بگیرد.

آقای اوباما اشاره می‌کند که در مقام رئیس جمهور ایالات متحده هر روز شاهد تهدیدهایی است که کشورش ممکن است با آنها مواجه شود، اما معتقد است که امروز نمی‌توان با روش‌های گذشته و قدیمی با مشکلات امروزی برخورد کرد.

آقای اوباما می‌گوید که «اگر ما نتوانیم با هم همکاری و تلاش کنیم»، هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG