لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

جلوگیری از فروش تابلوی یازده میلیون دلاری پیکاسو


تابلوی اثر پیکاسو متعلق به سال ۱۹۰۹
تابلوی اثر پیکاسو متعلق به سال ۱۹۰۹
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که به درخواست دولت ایتالیا روز دوشنبه گذشته، سوم تیرماه، با صدور یک حکم قضایی از فروش یک تابلوی نقاشی پیکاسو که ارزش آن حدود یازده و نیم میلیون دلار تخمین زده می‌شود جلوگیری و آن را ضبط کرده است.

این اثر پیکاسو با عنوان «میوه، کاسه و فنجان» که مربوط به سال ۱۹۰۹ است قرار بود در یک معامله خصوصی در شهر نیویورک به فروش برسد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان پس از آن که دولت ایتالیا در ارتباط با پرونده خلاف‌کاری‌های فردی به نام گابریلا آماتی از ایالات متحده خواست که در این ماجرا دخالت کند، وزارت دادگستری این کشور مانع انجام این معامله شد.

از قرار معلوم خانم آماتی و همسر متوفای او به نام «آنجلو ماج» به اتهام کلاهبرداری و اختلاس از سوی دادستانی ایتالیا تحت تعقیب هستند.

طبق مدارک دستگاه قضایی ایتالیا این زوج در همکاری با یک مقام دولتی در شهر ناپل حدود ۴۴ میلیون دلار از منابع مالیاتی اختلاس کرده‌اند.

در حالی که این تابلوی پیکاسو مسروقه نیست، به گفته یک مقام دادستانی آمریکا خانم آماتی و همسر وی آن را با پول حاصل از کلاهبرداری و اقدامات غیرقانونی دیگر خریداری کرده‌اند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، ماموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا روز بیست و یکم ماه مه این تابلو را که به معرض فروش گذاشته شده بود در شهر نیویورک کشف کردند.

یک مقام دادستانی آمریکا گفت که جلوگیری از فروش و ضبط این تابلو اقدامی است برای احیای بخشی از رقم ۴۴ میلیون دلاری اختلاس مالیاتی که قاعدتا باید به شهر ناپل در ایتالیا بازگردانده شود.
XS
SM
MD
LG