لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۸

«خبرنگار افغان به زودی از اسارت طالبان رها می شود»


نیروهای امنیتی افغان، عملیاتی را اخیرا علیه طالبان آغاز کرده اند.
نیروهای امنیتی افغان، عملیاتی را اخیرا علیه طالبان آغاز کرده اند.

اتحاديه ملی خبرنگاران افغانستان صبح روز پنج شنبه اعلام کرد که با تلاش «ريش سفيدها» که از سوی اين اتحاديه دنبال می شود، انتظار می رود اجمل نقش بندی، خبرنگار افغان تا سه يا چهار روز آينده از اسارت طالبان آزاد شود.


مسوولان اين اتحاديه با آن که خود در جهت آزادی آقای نقش بندی تلاش می کنند، از دولت افغانستان نيز خواسته اند تا به کمک اين خبرنگار افغان بشتابد.


در نشست خبری روز پنج شنبه مسولان اتحاديه ملی خبرنگاران افغان، گفته شد که با بزرگان قومی در استان هلمند، تماس ها با طالبان جريان دارد و با پا درميانی همين بزرگان قرار است اجمل نقش بندی در روز های آتی، فارغ از قيد و شرطی آزاد شود.


حفيظ الله باريکزی معاون اتحاديه ملی خبرنگاران افغانستان گفت: «در صورتی که دولت مزاحم بزرگان قومی نشود، در سه يا چهار روز ديگر خبرنگار خود را به دست می آوريم.»


آقای نقشبندی يک خبرنگار آزاد است و در سفر به هلمند يک خبرنگار ايتاليايی را همراهی می کرد که از سوی طالبان گروگان گرفته شدند.


طالبان راننده افغان اين خبرنگاران را کشتند و خبرنگار ايتاليايی نيز در پی يک معامله و آزادی پنج تن از اعضای شبه نظامی طالبان، آزاد شد.


پدر اجمل نقشبندی نيز روز پنج شنبه خواهان آزادی پسرش شد. در حالی که خبرنگاران افغان تلاش های جدی را آغاز کرده اند تا اجمل نقشبندی را آزاد کنند، دولت افغانستان ساکت است و کاری از پيش نبرده است.


شماری از خبرنگاران افغان در اعتراض به سکوت دولت در برابر اسارت اجمل نقشبندی ، در مقابل پارلمان افغانستان چادری را پر با کرده اند و می گويند که دولت افغانستان به فکر شهروندان افغان نيست.


XS
SM
MD
LG