لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۴۹

آمریکا دارایی مخالفان دولت لبنان را مسدود می کند


دولت آمریکا همواره از فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان حمایت کرده است.
دولت آمریکا همواره از فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان حمایت کرده است.

رییس جمهوری آمریکا با صدور دستوری اعلام کرد که از این پس، دارایی کسانی که به هر نحوی دولت لبنان را تهدید یا تضعیف کنند، مسدود خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا به دستوری که جرج بوش رییس جمهوری آمریکا صادر کرده است، دارایی های «افرادی که به نحوی به سوریه برای یافتن کنترل بیشتر در لبنان کمک می کنند» و «کسانی که قوانین دموکراتیک لبنان را به چالش می کشند» نیز باید از سوی دولت آمریکا مسدود شود.


تام کیسی معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، این دستور تازه جرج بوش را بخشی از سلسله تلاش های دولت آمریکا برای مقابله با «گروههای تروریستی» توصیف کرد.


وی افزود: «در این سلسله اقدامات، گروههایی که آمریکا آنها را تروریست می شناسند، هدف قرار خواهند گرفت، افراد و گروههایی که به خشونت ها در عراق دامن می زنند و به دخالت ایران در منطقه و پیشروی برنامه های اتمی این کشور یاری می رسانند.»


آقای کیسی ایران و سوریه را «حامیان اصولی» توصیف کرد و گفت: «ایران و سوریه هر دو برای تضعیف دولت لبنان و دامن زدن به خشونت در این کشور تلاش می کنند.»


آن گونه که گوردن جاندرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است، این دستور لازم الاجرا برای دولت آمریکا، به دلیل آنچه «حملات فزاینده به حکومت و قوانین دمکراتیک لبنان» خوانده شده، توسط رییس جمهوری آمریکا صادر شده است.


آقای جاندرو «گروههای مسلح تندو در لبنان که در ترور ولید عیدو نماینده مجلس لبنان نقش داشتند» را تهدیدی برای لبنان خواند و گفت که احتمالا متحدان سوریه در لبنان به دنبال تشکیل حکومت دیگری هستند.


براساس این دستور که از اول اوت به اجرا درآمد، تهدید علیه حکومت لبنان و جریان هایی که موجب به قدرت رسیدن دوباره سوریه در لبنان شود «شرکت در بی ثبات سازی سیاسی و اقتصادی لبنان و منطقه و همچنین تهدیدی فوق العاده برای امنیت ملی آمریکا » عنوان شده است.


بر اساس این قانون علاوه بر دارایی فردی که به نوعی تهدیدی برای حکومت لبنان محسوب می شود، اموال همسر و فرزندان او نیز مسدود خواهد شد.


این دستورالعمل، همکاری تجاری شهروندان آمریکا با افرادی که به طور رسمی تهدیدی برای لبنان شناخته شده اند را ممنوع کرده است.


درماه ژوئن گذشته ایالات متحده آمریکا قانونی رابه تصویب رساند که براساس آن به کسانی که به هر نحوی به دنبال ضربه زدن به دولت قانونی لبنان هستند و گروههای حامی تروریسم اجازه ورود به ایالات متحده آمریکا داده نخواهد شد.


به گفته تام کیسی قانون جدید به رییس جمهور آمریکا اختیارات بیشتری برای برخورد با کسانی می دهد که به صورت مستقیم دمکراسی در لبنان را تهدید می کنند یا به چالش می کشند.


XS
SM
MD
LG