لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۴

انفجار «ترقه دست‌ساز» در مسیر احمدی‌نژاد در همدان؛ دستگیری چند مظنون


هیئت محمود احمدی‌نژاد در همدان
هیئت محمود احمدی‌نژاد در همدان
خبرگزاری‌های داخل ایران بعدازظهر چهارشنبه با تکذیب خبر انفجار «نارنجک دستی» در مسیر محمود احمدی‌نژاد در شهر همدان، صدا و دود در این محل را ناشی از انفجار «ترقه دست‌ساز» اعلام کردند. در همین حال خبرگزاری مهر از دستگیری «چند مظنون» در همین باره خبر داده است.

وب‌سایت خبری «خبر آنلاین» روز چهارشنبه همزمان با سفر محمود احمدی‌نژاد به شهر همدان از انفجار نارنجک دستی در کنار یکی از خودروهای همراه رئیس جمهور خبر داد. خبر آنلاین ساعتی بعد همچنین اعلام کرد که عامل این انفجار نیز دستگیر شده است.

ساعتی بعد در حالی که خبرگزاری رویترز به نقل از «منبعی در دفتر رئیس جمهور» حمله به هیئت همراه رئیس دولت دهم در شهر همدان را تایید می‌کرد، خبرگزاری فرانسه به نقل از منبعی دیگر این خبر را رد کرده و انفجار مذکور را ناشی از «ترکیدن ترقه» توصیف کرد.

خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس بعدازظهر چهارشنبه در واکنش به این خبر اعلام کرد که انفجار مذکور ناشی از ترکیدن «ترقه دست‌ساز» در مسیر عبور محمود احمدی‌نژاد «به نشانه شادمانی» بوده است.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از شاهدان عینی این انفجار را ناشی از یک «بمب دست‌ساز صوتی» دانسته و می‌گوید که «چند نفر به عنوان مظنون دستگیر شده‌اند».

خبرگزاری فرانسه در همان زمان گفت که دفتر رئیس جمهور ایران قرار است به‌زودی در این باره بیانیه‌ای صادر کند که هنوز خبری از این بیانیه دریافت نشده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم، در سومین دور از سفرهای استانی خود صبح روز چهارشنبه وارد شهر همدان شد و از فرودگاه به سوی ورزشگاه بزرگ این شهر در حال حرکت بود که به گفته خبر آنلاین «انفجار نارنجک دستی» رخ داد.

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در ورزشگاه شهر همدان به این «انفجار» هیچ اشاره‌ای نکرد.

به گزارش خبر آنلاین، انفجار این نارنجک دستی در کنار مینی‌بوس خبرنگاران همراه هیئت آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاده است.

خبر آنلاین همچنین در زمان مخابره این خبر گفت که از تعداد مجروحان احتمالی در اثر انفجار این نارنجک دستی که با «صدا و دود بسیار همراه بود» خبری منتشر نشده است.

به گزارش خبر آنلاین، مینی‌بوس خبرنگاران در این سفر استانی صد متر عقب‌تر از خودروی محمود احمدی‌نژاد بوده است.

خبر حمله به هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد دو روز پس از آن منتشر شد که آقای احمدی‌نژاد از توطئه اسرائیل برای ترور خود خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در همایش ایرانیان مقیم خارج که در تهران برگزار شد خبر داد که دولت اسرائیل قصد ترور و کشتن او را دارد.

آقای احمدی‌نژاد گفت: «این صهیونیست‌های احمق آدم فرستادند، مجهز کردند که بیایند مرا ترور کنند.»

رئیس دولت دهم در حالی این خبر را بدون هیچ جزئیاتی داد که پیش از او هیچ یک از مقامات جمهوری اسلامی به وجود این توطئه از سوی اسرائیل یا دولت و گروه دیگری اشاره نکرده بودند.
XS
SM
MD
LG