لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۲

انتخابات ایران، موضوع برتر شبکه توییتر ۲۰۰۹


براساس اطلاعاتی که شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرده است، در سال جاری میلادی، ۲۰۰۹، انتخابات ریاست جمهوری بحث‌انگیز ایران عمده‌ترین موضوع مورد اشاره در مراجعات اعضای این شبکه بوده است.

شبکه وبلاگ‌های توییتر در اطلاعیه کوتاهی که بر وب‌سایت خود منتشر کرده می‌گوید: «در میان تمام عبارات و کلمات کلیدی که طی یک سال گذشته در این شبکه میان افراد مبادله شده‌اند، به نظر کاربران [این شبکه اجتماعی] انتخابات ایران جذاب‌ترین و پرمراجعه‌ترین موضوع بوده است.»

از زمان آغاز اعتراضات مردم ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، شبکه ارتباطی توییتر که به کاربران خود امکان می‌دهد با استفاده از تلفن موبایل و یا کامپیوتر پیام‌های کوتاه خود را حداکثر تا ۱۴۰ کاراکتر یا حرف بر شبکه اینترنت منتشر کنند یکی از اولین و پراستفاده‌ترین ابزارهای ارتباطی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.

پس از موضوع انتخابات ایران و در پی مرگ مایکل جکسون، سلطان موسیقی پاپ، از نظر تعداد مراجعه و مشاهده در شبکه توییتر وی در مقام دوم قرار دارد. پس از او، هری پاتر، شخصیت و عنوان مجموعه کتاب‌های پرفروش خانم جی. کی. رولینگ، در مقام سوم قرار گرفته است.

در میان رخدادهای دارای ارزش خبری، پس از انتخابات ایران، سه عنوان «آنفلوآنزای خوکی»، «غزه» و «ایران» در مقام‌های دوم تا چهارم شبکه توییتر در سال ۲۰۰۹ قرار گرفته‌اند.

بر اساس آمارگیری شبکه اجتماعی توییتر، در عرصه تکنولوژی نیز «گوگل ویو» که گام بعدی شرکت گوگل برای تکامل ای‌میل یا نامه الکترونیکی است بیش از همه مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در این شکل تکامل‌یافته هر ای‌میل می‌تواند به‌سرعت در پهنه مجازی قابل مراجعه عموم قرار گرفته و هر مراجعه‌کننده‌ای می‌تواند متن آن را تغییر داده و اظهار نظرهای خود را به آن بیافزاید.
XS
SM
MD
LG