لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۸

الهام: آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به تغییر ندارد


غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد
غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد
سخنگوی دولت جمهوری اسلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره چگونگی مذاکره ایران با آمریکا گفت برای آمریکا «چاره‌ای جز تغییر نمانده» و مذاکره و غیر آن «فرع مسئله است».

غلامحسین الهام با اشاره به این که «تغییر نگرش و روش‌های آمریکا قهرا صورت خواهد گرفت» گفت آمریکا باید بپذیرد که «انسان‌ها دیگر زیر بار نظام سلطه نمی‌روند».

این گفته آقای الهام تنها تکرار گفته محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمور ایران، است که روز چهارشنبه گذشته نسبت به موضع‌گیری‌های دولت جدید آمریکا در قبال ایران واکنش نشان داد و گفت که ایران از تغییر سیاست‌های کاخ سفید استقبال می‌کند.

وزیر اطلاعات ایران خاطرنشان کرد که «تاکنون مذاکره‌ای با آمریکا رخ نداده است».
باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا، پیشتر در مصاحبه با شبکه العربیه گفته بود که اگر ایران «مشت‌های گره‌کرده خود را بگشاید»،واشینگتن راه دیپلماسی را در قبال تهران در پیش خواهد گرفت.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با «زورگویانه و ظالمانه» خواندن رویه ایالات متحده زمان مذاکره ایران با آمریکا را وقتی دانست که «آمریکا حاضر باشد در رویه خود تغییر اساسی ایجاد کند».

وزیر اطلاعات ایران خاطرنشان کرد که «تاکنون مذاکره‌ای با آمریکا رخ نداده است».

دولت جدید ایالات متحده که اندکی بیش از ۱۰ روز است آغاز به کارکرده در حال بررسی سیاست‌های این کشور در مقابل تهران است، اما در عین حال باراک اوباما از زمان مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرد که حاضر است «بدون هیچ پیش‌شرطی» با ایران سر میز مذاکره بنشیند.

با این حال آمریکا اعلام کرده است که همچنان تمام گزینه‌ها، از دیپلماسی تا اقدام نظامی، را برای وادار ساختن ایران به متوقف ساختن برنامه هسته‌ای خود مد نظر دارد.

XS
SM
MD
LG