لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۰

واکنش سپاه انصارالمهدی به خبر بازداشت سرتیم محافظان موسوی


احمد یزدانفر، سرتیم محافظان میرحسین موسوی
احمد یزدانفر، سرتیم محافظان میرحسین موسوی
در حالی که به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی در روز پنج‌شنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه، وزیر اطلاعات از دستگیری سرتیم محافظان میرحسین موسوی توسط نیروهای امنیتی ابراز بی‌اطلاعی کرده، ستاد حفاظت انصارالمهدی نیز این خبر را تکذیب کرده و آن را کذب محض «سایت‌های مجهول» دانسته است.

خبر بازداشت احمد یزدانفر، روز سه‌شنبه، بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه، در وب‌سایت‌های خبری متعددی منتشر شد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز چهارشنبه، بیست و نهم اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد که معاونت روابط عمومی و تبلیغات ستاد حفاظت انصارالمهدی با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب کرده است.

ستاد حفاظت انصارالمهدی بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که مسئولیت تامین نیرو برای حفاظت از شخصیت‌های جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه ستاد انصارالمهدی آمده است: «خبر دستگیری سرتیم حفاظتی آقای مهندس میرحسین موسوی که در سایت کلمه، پیک ایران و سایر سایت‌های مجهول درج شده کذب محض بوده و تکذیب می‌شود. شایان ذکر است که سرتیم حفاظتی نام‌برده طبق ضوابط جاری مأموریتش به اتمام رسیده و صرفأ جا‌به‌جایی کاری صورت گرفته است.»

همچنین خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس روز چهارشنبه به نقل از یک «مقام آگاه» نوشت: «احمد يزدانفر به هيچ عنوان دستگير نشده و دروغ‌پردازی‌‌های رسانه‌های بيگانه و معاند كذب محض است.»

این مقام در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزوده است که احمد یزدانفر از سمت خود برکنار شده و یکی دیگر از اعضای تیم محافظت از میرحسین موسوی به جای او مشغول به فعالیت شده است.

نخستین بار سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، از دستگیری احمد یزدانفر خبر داد، اما کلمه در زمان انتشار این خبر جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

به دنبال آن وب‌سایت‌ جرس، جنبش راه سبز، نیز در خبری اعلام کرد که آقای یزدانفر شامگاه دوشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همچنین ندای سبز آزادی،‌ از وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، با انتشار همین خبر افزوده بود که در پی این بازداشت، میرحسین موسوی از دیگر اعضای دفتر خود درخواست کرده است تا اطلاع ثانوی به محل کار خود مراجعه نکنند.

احمد یزدانفر از نخستین سال‌های دهه ۶۰ شمسی و زمانی که میرحسین موسوی در سمت نخست وزیری انجام وظیفه می‌کرد، همراه و محافظ آقای موسوی بوده است.
XS
SM
MD
LG