لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۵

آغاز انتشار روزنامه انگلیسی «فلسطین تایمز»


دست اندرکاران روزنامه « فلسطين تايمز » ، بر استقلال فکری و سياسی روزنامه تأکيد کردند و گفتند به هيچ يک از جناح های فلسطينی وابسته نيستند .
دست اندرکاران روزنامه « فلسطين تايمز » ، بر استقلال فکری و سياسی روزنامه تأکيد کردند و گفتند به هيچ يک از جناح های فلسطينی وابسته نيستند .
پس از سال ها که فلسطينی ها روزنامه ای به زبان انگليسی منتشر نمی کردند، چاپ نشريه ای را با نام « فلسطين تايمز » آغاز کرده اند که مقر اصلی آن شهر رام الله ، مرکز تشکيلات خودگردان فلسطينی است وهم زمان در اسرائيل نيز چاپ می شود.

امروز دومين شمارۀ « فلسطين تايمز » بروی پيشخوان روزنامه فروشی های سرزمين های فلسطينی قرار گرفته است.

در اوائل دهۀ ۹۰ ميلادی، روزنامه ای به زبان انگليسی ، بنام « الفجر» از سوی شماری از دست اندرکاران مطبوعات ، که به جنبش فتح دلبستگی سياسی داشتند، منتشر می شد. اما به دليل مشکلات و موانع متعدد ، چاپ آن متوقف شده بود.

سرمايه گذار و دست اندرکاران روزنامه جديد « فلسطين تايمز » می گويند افزون بر آگاهی رسانی از رويدادهای سرزمين های فلسطينی به جهان غرب و انگليسی زبانان دنيا، يکی از هدف های مهم آنها ، آشنا کردن هر چه بيشتر مردم اسرائيل و يهوديان با تحولات ، اخبار وبه ويژه ديدگاههای جناح های فلسطينی است.

فلسطينی ها سه روزنامه نيز به زبان عربی منتشر می کنند؛ الحيات الجديده ( که پس از شالوده ريزی تشکيلات خودگردان فلسطينی کار خود را آغاز کرد) ، القدس، که سابقه ای ديرينه تر از ساير مطبوعات فلسطينی دارد و در شرق اورشليم چاپ می شود و روزنامه الايام.

بسياری از فلسطينی های تحصيلکرده، به زبان انگليسی آشنايی خوبی دارند و فرزندان اکثر خانواده های مرفه فلسطينی، در دانشگاه های غربی به ويژه در آمريکا و کانادا تحصيل می کنند.

عثمان حاج محمد ، پايه گذار روزنامه « فلسطين تايمز» ديروز در يک نشست خبری ، با ارائه نخستين شمارۀ تمام رنگی روزنامه در۱۲ صفحه، گفت که چاپ و توزيع « فلسطين تايمز » در شهرهای اسرائيلی نيز از آخر اين هفته آغاز می شود.

به گفته او، شماری از روزنامه نگاران اسرائيلی نيز در تنظيم و نگارش گزارشها و مطالب اين روزنامه فلسطينی سهيم خواهند بود.

همچنين دست اندرکاران روزنامه « فلسطين تايمز » ، بر استقلال فکری و سياسی روزنامه تأکيد کردند و گفتند به هيچ يک از جناح های فلسطينی وابسته نيستند .

مسئولان اين روزنامه اميدوارند که بتوانند با استقلال مالی و از طريق آگهی و تبليغات و فروش خوب ، آزادی فکری خود را حفظ کنند. با وجود اين ، وضع اقتصادی ناگوار سرزمين های فلسطينی و مشکل اقتصادی خانواده های فلسطينی، موجب شده تا دست اندرکاران اين روزنامه ، کار حرفه ای خود را با پاره ای دل نگرانيها آغاز کنند.
XS
SM
MD
LG