لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۹

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه آفتاب يزد، عنوان اصلی و سرمقاله خود را به پرسش ۱۱ تن از نمايندگان مجلس از رييس جمهوری، درخصوص صورت هزينه درآمد ۱۲۰ ميليارد دلاری کشور طی دو سال گذشته اختصاص داده است.


به نوشته اين روزنامه يازده تن از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طی تذکری به محمود احمدی نژاد از وی خواسته اند تا ريز صورت هزينه درآمد ۱۲۰ ميليارد دلاری کشور از محل صادرات نفت را در اختيار مجلس قرار دهد.


آفتاب يزد در همين خصوص در سرمقاله خود با عنوان سئوال ۱۲۰ ميليارد دلاری نوشته است: «سوال اين نمايندگان بيانگر اين نکته بود که از ديدگاه آنان، نحوه هزينه کردن درآمدهای کلان کشور، شفاف نيست و آنها ناچار شده اند از رئيس جمهور در خصوص محل صرف در آمد ۱۲۰ ميليارد دلاری سوال کنند.»


روزنامه کيهان، از قول نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران خبر داده که گردان های عاشورا و الزهرا به نيروی زمينی سپاه پيوسته اند.


علی سعيدی علت ادغام اين گردان ها که از ميان بسيجيان آموزش ديده برای عمليات ضد شورش تشکيل شده اند در سپاه پاسداران را تدبير رهبر جمهوری اسلامی برشمرده و گفته است: «در اين مقطع برقراری ارتباط تنگ تر بين نيروی زمينی و نيروی مقاومت است و اين دو لازم و ملزوم يکديگرند و می توانند به رسالت های متنوع سپاه جامه عمل بپوشانند.»


روزنامه اعتماد، خبر داده که داوود هرميداس باوند استاد دانشگاه های تهران که قصد شرکت در يک کنفرانس علمی در کشور قطر را داشت ، ممنوع الخروج شده است.

روزنامه اعتماد، خبر داده که داوود هرميداس باوند استاد دانشگاه های تهران که قصد شرکت در يک کنفرانس علمی در کشور قطر را داشت ، ممنوع الخروج شده است.


به نوشته اين روزنامه هرميداس باوند با تاييد اين خبر گفت: «چهارشنبه شب گذشته هنگامی که به دعوت دانشگاه جرج تاون برای شرکت در کنفرانسی با موضوع خاورميانه به دانشگاه دوحه دعوت شدم چند مامور پاسپورتم را ضبط و اعلام کردند من ممنوع الخروجم.»


اعتماد به نقل از آقای باوند نوشته است: «ماموران هيچ توضيحی درباره علت ضبط پاسپورت و ممنوع الخروج شدنم ندادند و فقط شماره تلفنی از دادگاه انقلاب به من دادند تا از آن طريق پيگير علت ممنوع الخروج شدنم باشم.»


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت اظهارات رييس ستاد کل نيروهای مسلح جمهوری اسلامی در خصوص لزوم مبارزه با آنچه وی «شبيخون فرهنگی» ناميده را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، سرلشکر بسيجی فيروزآبادی در مراسم توديع و معارفه معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی اين ستاد، بر ضرورت تحول در سازمان فرهنگی و ايجاد تحرک و نوآوری در جهت به کارگيری فرهنگ و هنر برای تبليغ اسلام و مقابله با عمليات روانی تاکيد کرده و گفته بايد «با بسيج همه جانبه با شبيخون فرهنگی غرب» مبارزه کرد.


به نوشته ايران اين مقام نظامی گفته است: «راه اندازی عمليات تهاجم فرهنگی به دشمن از جمله مهم ترين فعاليت های معاونت فرهنگی ستاد کل نيروهای مسلح است.»


روزنامه همشهری، از بازگشت ترافيک به وضعيت پيش از سهميه بندی بنزين خبر داده است.


روزنامه تهران امروز خبر داده که در صورت وقوع يک بحران، تهران فقط برای ۸ ساعت ذخيره آب دارد.

به نوشته اين روزنامه، با وجود پيش بينيهای اوليه، سهميه بندی بنزين تأثير چندانی در کاهش ترافيک تهران نداشته و بازگشت مجدد خودروهای شخصی، سرعت حمل و نقل عمومی را کاهش داده به گونه ای که وضعيت به حالت قبل بازگشته است.


و در آخر، روزنامه تهران امروز خبر داده که در صورت وقوع يک بحران، تهران فقط برای ۸ ساعت ذخيره آب دارد.


اين روزنامه به نقل از قاسمی، قائم مقام سازمان آب و فاضلاب استان تهران با هشدار به شهروندان نوشته است: «پايتخت در مواقع بحرانی تنها برای هشت ساعت ذخيره آب دارد».


اين مقام دولتی هم چنين گفته است در تهران ۴۰ سال پيش سرانه آب برای هر نفر ۷ هزار متر مکعب بوده در حالی که در حال حاضر اين رقم به رقم ۴۵۰ متر مکعب در تهران و ۲۲۰۰ مترمکعب برای هر نفر در سطح کشور رسيده است.


XS
SM
MD
LG