لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۸

«تنهایی»های رضا کیانیان در فرهنگسرای نیاوران


نمایشگاه رضا کیانیان. (عکس: مهر)
نمایشگاه رضا کیانیان. (عکس: مهر)

«عكس‌هاى تنهايى» عنوان نمايشگاه انفرادى رضا كيانيان، بازيگر سينما و تئاتر، است كه ۱۵ آذرماه افتتاح شد و تا روز بيست و چهارم همين ماه ادامه خواهد داشت. در روز افتتاحيه اين نمايشگاه، بيش از نيمى از ۴۰ قطعه عكس اين هنرمند به فروش رسيد.


فرهنگسراى نياوران در نيمه دوم آذرماه صحنه نمايش عكس‌هاى رضا كيانيان بود كه اولين نمايشگاه عكس انفرادى او به شمار مي‌رود.


استقبال چشمگير از اولين روز به معرض نمايش درآمدن اين عكس‌ها تا جايى بود كه بنا بر گزارش‌ها نيمى از ۴۰ قطعه عكس در همان روز به فروش رسيد.




محمدرضا خاتمى، رييس جمهور پيشين ايران كه در روز افتتاحيه در فرهنگسراى نياوران حضور داشت، در مورد اين آثار گفت: «در اين عكس‌ها قطعاتى تصوير شده كه در زندگى روزمره با بي‌اعتنايى و بي‌توجهى از كنار آنها مي‌گذريم و اين عكس‌ها راهى است براى كشف دوباره اين زيبايي‌ها.»


در ماه‌هاى اخير اين سومين حضور محمد خاتمى در محفلى فرهنگى است. او پيشتر در اكران خصوصى فيلم «دعوت» به كارگردانى ابراهيم حاتمي‌كيا و نمايشگاه عكس ستاره اسكندرى، هنرپيشه تلويزيون و سينما، نيز شركت كرده بود.


عكس‌هاى رضا كيانيان كه در آمريكا گرفته شده به صورت رنگى روى بوم به چاپ رسيده و همزمان با برپايى اين نمايشگاه، كتاب اين عكس‌ها نيز منتشر و توزيع شد.


اين هنرمند عرصه سينما و تئاتر سال گذشته نيز نمايشگاهى از دست‌ساخته‌هاى چوبى خود را با نام «دوباره نگاه كن» در خانه هنرمندان ايران برپا كرد و پيشتر نيز در سه نمايشگاه گروهى عكس شركت داشته است.


در افتتاحيه نمايشگاه رضا كيانيان، هنرمندانى همچون بهمن فرمان آرا و هديه تهرانى كه در فيلم «يك بوس كوچولو» با او همكارى داشتند، كيومرث پوراحمد، كمال تبريزى، عليرضا خمسه، حامد بهداد و تعدادى ديگر از هنرمندان نيز حضور داشتند.


XS
SM
MD
LG