لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۶

شان پن و مریل استریپ در ایستگاه قبل از جایزه اسکار


مریل استریپ در فیلم تردید نقش راهبه را بازی می‌کند.
مریل استریپ در فیلم تردید نقش راهبه را بازی می‌کند.
با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اسکار، شان پن و مریل استریپ جوایز برتر اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا را از آن خود کردند و به این ترتیب به کسب جایزه اسکار نزدیک‌تر شدند.

در ۱۴ دوره گذشته جوایز اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا، از میان ۳۰ ستاره که هم جایزه این اتحادیه را کسب کردند و هم جایزه گلدن گلوب، ۲۵ نفر اسکار بازیگری را هم از آن خود کرده‌اند.

در پانزدهمین دوره از جوایز معتبر اتحادیه بازیگران آمریکا، شان پن برای فیلم «میلک» جایزه نقش اصلی مرد و مریل استریپ برای فیلم «تردید» جایزه نقش اصلی زن را تصاحب کردند.

سال گذشته دنیل دی لوئیس برای فیلم «خون به پا می‌شود» و ماریون کوتیار برای فیلم «زندگی خوش»، داستان زندگی ادیت پیاف، این جوایز را کسب کردند.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش دوم به هیث لجر برای فیلم «شوالیه تاریکی» تعلق گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن نقش دوم را کیت وینسلت برای فیلم «کتاب‌خوان» ربود. به این ترتیب کیت وینسلت با دو جایزه گلدن گلوب و جایزه این اتحادیه اکنون بیشترین شانس را برای تصاحب جایزه اسکار دارد.

در این دوره از جوایز اتحادیه، جایزه جمعی بازیگری که تقریبا معادل جایزه بهترین فیلم است نیز به بازیگران فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» اثر دنی بویل تعلق گرفت.

دنی بویل پیشتر پنج جایزه گلدن گلوب و جایزه برتر اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای آمریکا را نیز برای این فیلم جنجالی خود به دست آورده بود.

در میان آثار تلویزیونی نیز سریال درام «مردان دیوانه» و سریال کمدی «راک ۳۰» جایزه جمعی بازیگران را تصاحب کردند.

در گروه فیلم یا سریال کوتاه تلویزیونی نیز پال جیاماتی جایزه بهترین بازیگر مرد و لورا لینی جایزه بهترین بازیگر زن، هر دو برای بازی در سریال «جان آدامز» را به دست آوردند.

اتحادیه بازیگران سینمای آمریکا جایزه یک عمر دستاورد کاری خود را نیز به جیمز ارل جونز اهدا کرد، بازیگر سیاه‌پوست و کهنه‌کار فیلم‌هایی چون «کسپر» و «به خانه خوش آمدی، راسکو جنکینز».

مراسم هشتاد و يکمين دوره اسکار در ۲۲ ماه فوريه، چهارم اسفندماه، و در سالن کداک‌تیتر هاليوود برگزار می‌شود. اجرای مراسم اسکار امسال را بازيگر استراليايی، هیو جکمن، به عهده دارد.

XS
SM
MD
LG