لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۵

کره شمالی قهرمان فوتبال بانوان آسیا شد


تيم ملی بانوان کره شمالی در دفاع از عنوان قهرمانی و به عنوان تيم رده نخست آسيا، در تمام طول بازی صاحب بخت بيشتری بود و در پايان با حفظ اعصاب خود و برخورداری از ميونگ هويی، دروازه بانی که دو ضربه پنالتی ژاپنی ها را گرفت، به مدال طلا دست يافت .
تيم ملی بانوان کره شمالی در دفاع از عنوان قهرمانی و به عنوان تيم رده نخست آسيا، در تمام طول بازی صاحب بخت بيشتری بود و در پايان با حفظ اعصاب خود و برخورداری از ميونگ هويی، دروازه بانی که دو ضربه پنالتی ژاپنی ها را گرفت، به مدال طلا دست يافت .

مسابقه پايانی فوتبال زنان بازيهای آسيايی ۱۲۰ دقيقه نبرد بدون گل بود تا کره شمالی در ضربه های پنالتی بر ژاپن چهار بر دو پيروزو بارديگر قهرمان شود.


خبرگزاری فرانسه از دوحه گزارش داد، تيم ملی بانوان کره شمالی در دفاع از عنوان قهرمانی و به عنوان تيم رده نخست آسيا، در تمام طول بازی صاحب بخت بيشتری بود و در پايان با حفظ اعصاب خود و برخورداری از ميونگ هويی، دروازه بانی که دو ضربه پنالتی ژاپنی ها را گرفت، به مدال طلا دست يافت .


کره ای ها توسط ری کيون سوک، ری اون گيونگ، هو سون هويی و جونگ پوک سيم همه ضربه های پنالتی خود را به ثمر رساندند .


نيمه نخست مسابقه با حالتی که دو تيم سعی به خنثی کردن حريف داشتند، چنگی بدل نزد. اما کره شمالی در پايان اين نيمه از اين که پيش نيفتاد، خود را بد بيار تلقی می کرد .


در اين نيمه برای دفع ضربه سرسريع وبه سوی کف دروازه از سوی ری کيوم سوک، بهترين گلزن تيم زنان کره شمالی، نياز به پرواز ميهو فوکوموتو، دروازه بان ژاپن بود.



کره ای ها توسط ری کيون سوک، ری اون گيونگ، هو سون هويی و جونگ پوک سيم همه ضربه های پنالتی خود را به ثمر رساندند.
در دقيقه ۶۰ سونگ جونگ سون با چرخشی سريع با پای چپ شليک کرد که توپ از کنار ديرک چپدروازه فوکوموتو گذشت . سپس کيم کيونگ هاو توپ را برای هوسون هويی پرداخته کرد که شليگ هويی درست در دستهای فوکوموتو بود.

اريکو اراکاوا سپس بهترين بخت گل بازی برای ژاپن را در د قيقه ۷۲ به وجود آورد . او دو مداقع کره ای را جا گذاشت ، دروازه بان را جلو کشيد و توپ را در مسير حرکت شينوبو اوهنو قرار داد . اما شينوبو نتوانست توپ را گل کند .


سپس ری کوم سوک بهترين بخت را داشت تا در وقت عادی کار را برای کره شمالی تمام کند ولی ضربه سر اوهم از کنار تيرک مخالف به بيرون رفت .


دروفت اضافی فوکوموتو دو بار دروازه ژاپن را از فرو ريختن باز داشت . يک بار وقتی بود که حتی ضربه سر اشتباه همبازی اش کوزوئه آندو را در حال گل شدن نجات داد .

سپس اوهنو در فاصله پنج دقيقه پيش از پايان نيمه اول اضافی با شليکی سر ضرب توپ را به تور دروازه رساند تا کره ای های شمالی را بلزاند، اما به دليل موقعيت آفسايد او اين توپ، گل پذيرفته نشد ... و لحظه پنالتی ها فرا رسيد .
در اين جا بود که برای نخستين بار در اين بازيها، دروازه ژاپنی ها فرو ريخت .

پيش از اين مسابقه تيم ملی بانوان چين با پيروزی دو بر صفر بر تيم ملی بانوان کره جنوبی صاحب مدال برنز شده بود .


وانگ کيون به ثمر رساننده هر دو گل چينی ها در مسابقه رده بندی بود .او اولی را در دقيقه ۴۰ زد و دومی را در دقيقه ۶۶ با يک ضربه هوشيارانه بغل پا .


XS
SM
MD
LG