لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۶

بانک جهانی وضعیت ولفوویتس را بررسی می کند


پل ولفوويتس، در سال ۲۰۰۵ ميلادی به عنوان نامزد رياست بانک جهانی از سوی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا معرفی شد.
پل ولفوويتس، در سال ۲۰۰۵ ميلادی به عنوان نامزد رياست بانک جهانی از سوی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا معرفی شد.

هيئت مديره بانک جهانی، جلسه روز جمعه خود را برای بررسی احتمال دست داشتن پل ولفوويتس، رييس بانک جهانی در فساد اداری، به تعويق انداخت.


در بيانيه ای که هيئت مديره بانک جهانی صادر کرده آمده است که اين هيئت متوجه شده که پل ولفوويتس، بدون اينکه روال اداری معمول طی شود يا اينکه رييس هيئت مديره در جريان باشد، دستوری برای افزايش حقوق دوست دختر خود صادر کرده است.


در اين بيانيه آمده است:«مديران اجرايی بانک جهانی، سريعا برای رسيدن به نتيجه نهايی در اين زمينه، اقداماتی انجام خواهند داد.»


در بيانيه اعضای هيئت مديره بانک جهانی تاکيد شده که مديران اجرايی این موسسه عظیم مالی، بر روی تمامی «ارتباطات معنی دار دولتمردان» متمرکز خواهند شد.


اين هيئت، اسنادی درباره قرارداد استخدام شاها رضا، دوست دختر آقای ولفوويتس منتشر کرده که مکالمات رييس بانک جهانی با هيئت مديره نيز در اين اسناد وجود دارند.


به گزارش خبرگزاری رويترز، نماينده کشورها در هيئت مديره بانک جهانی، روز جمعه بررسی روی پرونده جنجالی پل ولفوويتس را آغاز کرده است.


در اين مرحله سوال اين است که آيا رييس بانک جهانی، قوانين استخدام را زير پا نهاده است يا نه. طبق اين قوانين، بررسی وضعيت «تداخل منافع» برای تشويق و ارتقای حقوقی خانم رضا، ابتدا می بايست توسط وزارت امور خارجه آمريکا انجام می شده و سپس وی به اين ارتقا دست پيدا می کرده است.


پل ولفوويتس، روز پنج شنبه، مسئوليت کامل ارتقای شغلی شاها رضا را پذيرفت و ضمن عذرخواهی در اين باره، گفت که او در آن زمان، هنوز در بانک جهانی «تازه کار» بوده است.


هيئت مديره بانک جهانی نيز اعلام کرده که آقای ولفوويتس، در زمان مذاکره برای پذيرش سمت رياست بانک جهانی، موضوع رابطه خود را با شاها رضا، به اطلاع هيئت مديره رسانده بود.


به گزارش خبرگزاری ها، انجمن کارکنان بانک جهانی، خواهان کناره گیری پل ولفوویتس از سمت ریاست بانک جهانی هستند.


پل ولفوويتس، در سال ۲۰۰۵ ميلادی به عنوان نامزد رياست بانک جهانی از سوی جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا معرفی شد و از وزارت دفاع آمريکا به بانک جهانی پيوست. از وی به عنوان يکی از «طراحان جنگ عراق» نام برده می شود.


XS
SM
MD
LG