لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۷

در درگیری مسلحانه خیابانی در زاهدان چهار مامور کشته شدند


جمهوری اسلامی بارها برای مقابله با نا امنی در شهر زاهدان، مانورهای نظامی برپا کرده است.
جمهوری اسلامی بارها برای مقابله با نا امنی در شهر زاهدان، مانورهای نظامی برپا کرده است.
در حمله افراد مسلح به خودرو پليس در شهر زاهدان، چهار نفر از ماموران نيروی انتظامی کشته شدند.

خبرگزاری ايرنا، به نقل از سرهنگ محمد جواد اثنی عشری، از مقام های نيروی انتظامی در شهر زاهدان، گزارش داده است که در ساعت هشت شب روز پنج شنبه، دوازدهم بهمن ماه، گروهی مسلح در تقاطع خيابان های بزرگمهر و بلوار معلم در شهر زاهدان، به سوی خودرو پليس تيرانداری کردند.

چنانکه خبرگزاری ايسنا نيز گزارش داده است، در اين حادثه، يک سرهنگ نيروی انتظامی، به همراه دو سرباز وظيفه و يک ستوان که رانندگی خودرو را به عهده داشته، کشته شده اند.

اما درباره چگونگی اين حادثه، دو خبرگزاری ايرنا و اسنا به نقل از مقام های محلی نيروی انتظامی، گزارش های متفاوتی را منتشر کرده اند.

در اين باره سرهنگ اثنی عشری به خبرگزاری ايرنا گفته است که اين حادثه در جريان يک تعقيب و گريز رخ داده و به گفته او، ماموران نيروی انتظامی در تلاش بوده اند تا «قاچاقچيان مسلح» را دستگير کنند، اما «قاچاقچيان»، در اقدامی «غاقلگيرانه» به سمت خودرو ماموران تيراندازی کرده اند و آنها را به قتل رسانده اند.

همزمان خبرگزاری ايسنا از قول سرهنگ طاهری، فرمانده منطقه انتظامی زاهدان، نوشته است: « به گفته شاهدان حادثه، افراد مسلح به وسيله دو دستگاه خودرو سواری پس از احاطه کردن خودرو نيروی انتظامی با تيراندازی از راه رگبار در پشت چراغ قرمز اقدام به ترور ماموران کردند.»

اين مقام نيروی انتظامی، اسلحه مردان مسلح را «کلاشينکف» ذکر کرد و گفت که آنها با يک «خودرو پيکان سرقتی» به ماموران حمله کرده اند. وی همچنين افزود که مردان مسلح، پيش از اين حمله، راننده و صاحب خودرو پيکان را نيز به قتل رسانده و جنازه او را در صندوق عقب خودرو گذاشته بودند.

هنوز درباره انگیزه این حمله مسلحانه، گزارش موثقی منتشر نشده است.

درگیری روز چهارشنبه

درگیری اخیر در زاهدان در حالی اتفاق افتاده، که تنها دو روز از یک درگیری خونین دیگر در ایران گذشته است.

روز چهارشنبه، نيروی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کرد که عمليات تعقيب و درگيری با قاچاقچيان مواد مخدر، ۱۴ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش تلويزيون جمهوری اسلامی، در اين عمليات که ۲۴ ساعت به طول انجاميد، حدود یک و نیم تن مواد مخدر کشف و ضبط شد و علاوه بر چند قاچاقچی، شماری از نيروهای امنيتی و انتظامی و شهروندان عادی نيز در اين درگيری ها کشته شدند.


محل وقوع درگيری نيروهای انتظامی و قاچاقچيان مواد مخدر، در ۵۰۰ کيلومتری جنوب تهران گزارش شده و مشخص نيست که شهروندان عادی چگونه در اين درگيری کشته شده اند.



XS
SM
MD
LG