لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۹

محتشمی‌پور: در صدد هستند روز انتخابات اینترنت را قطع کنند


علی اکبر محتشمی‌پور در نشست مطبوعاتی صبح جمعه
علی اکبر محتشمی‌پور در نشست مطبوعاتی صبح جمعه
رئیس کمیته صیانت از آرا در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی روز جمعه از قطع شبکه اینترنت در ایران در روز برگزاری انتخابات توسط شرکت مخابرات کشور خبر داد.

این در حالی است که به گفته علی اکبر محتشمی‌پور، رئیس کمیته ستاد موسوی، پیشتر مقرر شده بود که کمیته‌های صیانت از آراء نامزدهای ریاست جمهوری «با اتصال به شبکه اینترنتی در سراسر کشور آخرین وضعیت و اخبار هر صندوق» را به دست آورند.

آقای محتشمی‌پور که در اولین نشست مطبوعاتی این کمیته سخن می‌گفت ضمن اخطار به دولت در مورد این «تخلف» گفت قرار است «تنها یک سیستم داخلی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار کنند که این اقدام به معنای تسلط در انتخابات است».

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز همچنین از «جلسات خصوصی» افراد وابسته به یک نامزد خاص، بدون این که به نام او اشاره کند، خبر داد که می‌گویند برای تضمین انتخاب این نامزد «به هشت میلیون رای در همان مرحله اول نیاز داریم».

به گفته آقای محتشمی‌پور، با توجه به این که نزدیک به ۱۴ هزار صندوق سیار رای در ایران هست، اگر در هر صندوق به طور متوسط «۵۰۰ رای ریخته شود،‌ خواسته این افراد محقق خواهد شد».

علی اکبر محتشمی‌پور در عین حال اعلام کرد که سازمان بازرسی کل کشور وعده داده است واکنشی بسیار سریع در برابر تخلفات داشته باشد.

او افزود سازمان بازرسی کل کشور بر اساس شرح وظایف خود «می‌تواند در هر مرحله از انتخابات که تخلف رخ دهد مداخله نماید».

رئیس کمیته صیانت از آراء میرحسین موسوی همچنین با تاکید بر این که انتخابات را مردم برگزار می‌کنند به دولت محمود احمدی‌نژاد و شورای نگهبان هشدار داد که «نباید هیچ گونه دخالتی در اجرای انتخابات داشته باشند».

منتقدان عمدتا اصلاح‌طلب شورای نگهبان این نهاد تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی را بارها به رعایت نکردن بی‌طرفی در انتخابات گذشته و انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران متهم کرده‌اند.

علی اکبر محتشمی‌پور گفت «برخی از دستگاه‌های دولتی همچون صدا و سیما» مرتکب تخلفاتی بزرگ شده‌اند.

او با اشاره به برخی رسانه‌های ایران چون «روزنامه‌های جام جم،‌ کیهان، ایران و خبرگزاری‌های ایرنا و برنا» آنها را به حمایت یکپارچه از دولت نهم متهم و اعلام کرد که در این مورد «شکایت‌هایی در مراجع قضایی مطرح کرده‌ایم».

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب در دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، برای نظارت بر روند انتخابات کمیته مشترک «صیانت از آرا» را تشکیل داده‌اند که این اقدام با انتقاد فراوان طرفداران محمود احمدی‌نژاد مواجه شده است.
XS
SM
MD
LG