لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۸

فیگارو: «قاچاق انسان در اروپا رواج یافته است»


روزنامه فيگارو مدعی است که «چنين وقايع شومی اغلب توسط مسوولان کشوری به صورت اسرار، پنهان می مانند.»
روزنامه فيگارو مدعی است که «چنين وقايع شومی اغلب توسط مسوولان کشوری به صورت اسرار، پنهان می مانند.»
گزارشگر روزنامه فيگارو در يونان، در گزارشی نوشته است: «اگر قاچاق و تجارت انسان تاکنون در کشورهای فقير کره زمين رواج داشت، امروزه در اروپا نيز هزاران زن و مرد و کودک به دام قاچاقچيان و تاجران انسان افتاده و قربانی اين گونه جنايات می شوند.»

اين روزنامه به عنوان نمونه هايی از آنچه «تجارت انسان در اروپا» خوانده، نوشته است: «کارگران لهستانی در جنوب ايتاليا به بردگی کشيده می شوند، دختران جوان مولداوی، بلاروس، اوکراين و بلغارستان، به شبکه های روسپيگری در چهارگوشه اروپا فروخته می شوند، کودکان آلبانيايی تبار در زيرزمين های متروک در يونان محبوسند و فقط برای گدايی در خيابان ها اجازه خروج دارند، دختران و پسران نوجوان رومانی بتار در فرانسه به روسپيگری مشغولند و از همه غم انگيزتر، شبکه های قاچاق عضوهای پيکر کودکان است که اکثراً از کشورهای بالکان می آيند.»

روزنامه فيگارو مدعی است که «چنين وقايع شومی اغلب توسط مسوولان کشوری به صورت اسرار، پنهان می مانند.»

فيگارو می نويسد: «هرساله در جهان، چنين تجاوزاتی به حقوق انسانی، بين ۷۰۰ هزار تا دو ميليون تن را شامل می شود و برای سوداگران چنين جناياتی يش از ۹ ميليارد يورو سود دارد. در اتحاديه اروپا که قبلاً با چنين جناياتی تقريباً بيگانه بود، امروز بين ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار قربانی قاچاق انسان وجود دارد.»

در اين گزارش آمده است که بيشترين اين قربانيان از بالکان غربی به تعداد ۱۲۰ هزارتن و کشورهای عضو شوروی سابق با شمار ۵۰ هزار تن است.

گزارشگر فيگارو معتقد است که در ميان کشورهای اتحاديه اروپا، يونان در همسايگی آلبانی، بلغارستان، جمهوری مقدونيه و ترکيه بيش از ديگر کشورها ميدان قاچاق انسان محسوب می شود.

فيگارو نوشته است که عاملين قاچاق انسان تنها در ميان شبکه های مافيائی نيستند و پدران ومادران بی بضاعت، فرزندان نوزاد خودرا در ازای مبالغ ناچيزی به زوجهايی که توان بچه دارشدن ندارند می فروشند.

به گزارش اين روزنامه فرانسوی، گذشته از زنان ومردانی که يکی از کليه های خودرا درازای چندهزار يورو به فروش می رسانند، در آلبانی، کودکان بی سرپرست «با قصاوت بر روی تخت جراحی بقتل می رسند و اعضای بدنشان به فروش می رسد.»

دکتر «اتيچيوس وريدوس» متخصص قلب به روزنامه فيگارو گفته است: «عاملين اين گونه قاچاق شبکه های مافيا و جراحان نيستند. بلکه اين نوع تجارت نتيجه معادله ايست بين بيماران نيازمند عضو سالم و دهندگان چنين عضوهائی. در واقع بازار عرضه و تقاضا ست.»

وزير کشور يونان «پرکوپيس پاولوپولوس» نيز گفته است: «بايد يک جنگ وافعی برضد عاملين قاچاق انسان به راه انداخت.»
XS
SM
MD
LG