لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۹

روزنامه‌های شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۰


روزنامه‌های فرهیختگان، شرق، ابتکار، و تهران امروز از گرانی روزافزون سکه و «عبور قیمت سکه از مرز ۵۰۰ هزار تومان» خبر داده‌اند.

روزنامه‌های روزگار و اعتماد هشدار احمد جنتی، دبیر ۸۵ ساله شورای نگهبان، درباره نقشه دولتی‌ها برای «توزیع پول و جذب آرای بی‌حجاب‌ها» را مورد توجه قرار داده‌اند.

روزنامه‌های رسالت و تهران امروز هم اعتراف اسدالله بادامچیان به وجود شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم، و اخباری از «اوج گرفتن اختلافات درونی جناح حاکم» را منتشر کرده‌اند.

عبور قیمت سکه از نیم میلیون تومان

روزنامه‌های فرهیختگان، شرق، ابتکار، و تهران امروز از گرانی روزافزون سکه و «عبور قیمت سکه از مرز ۵۰۰ هزار تومان» خبر داده‌اند.

به نوشته روزنامه شرق، «سونامی جدید قیمت هر اونس طلا را در بازارهای جهانی به ۱۸۶۰‌ دلار رسانده» و در بازار تهران نیز «سکه طرح قدیم ۵۱۰‌هزار تومان» و «ارزش سکه طرح جدید هم رکورد نیم‌ میلیون تومان را زده است».

این روزنامه البته نوشته است که «نکته مهم‌تر این که کار‌شناسان و حرفه‌ای‌های بازار می‌گویند این پایان راه گرانی در بازار طلا و سکه نیست» و محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، به این روزنامه گفته است که «بحران جهانی عمیق‌تر و همه‌گیر‌تر از آن است که به این زودی‌ها فروکش کند، به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا کاهش یابد و در ماه‌های آتی ارزان‌تر شود».

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر حتی به روزنامه شرق گفته است که «گرانی طلا و سکه در بازار داخلی طبیعی است و عجیب نیست اگر به همین زودی‌ها روی تابلوی قیمت فعالان بازار آزاد هر سکه ۶۰۰هزار ‌تومان قیمت بخورد».

روزنامه ابتکار هم با تیتر «سکه، نیم میلیون تومان» نوشته است که طی روزهای آخر هفته «قیمت طلا و سکه در بازار داخلی به افزایش نرخ‌های جهانی واکنش شدیدی نشان داده و نرخ فروش سکه بانکی بهار آزادی طرح قدیم و جدید از مرز نیم‌ میلیون تومان هم عبور کرده و بازار سکه‌داران و سکه‌فروشان سکه‌تر از همیشه می‌شود».

این روزنامه با اشاره به این که «قیمت سکه تمام طرح قدیم و جدید در حالی به رقم‌های بی‌سابقه ۵۱۰ و ۵۰۰ هزارتومانی رسیده» ادعای محمود بهمنی، رئیس ‌کل بانک مرکزی، را مورد توجه قرار داده که گفته است «بازار سکه هم‌اکنون روال عادی و طبیعی را طی می‌کند».

به نوشته ابتکار، رئیس کل بانک مرکزی گفته است که «زمانی‌ که قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد، بانک مرکزی ناگزیر از افزایش قیمت سکه است».

هشدار احمد جنتی نسبت به نقشه دولتی‌ها؛ «توزیع پول و جذب آرای بی‌حجاب‌ها»

روزنامه روزگار خبر داده است که احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، با اشاره به تحرکات یک جریان در جناح حاکم برای قبضه کردن انتخابات بعدی مجلس و دوره آینده ریاست جمهوری، خطاب به آن‌ها گفته است که «آرزوی ریاست جمهوری را به گور خواهید برد».

به نوشته این روزنامه، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه تهران «سرمایه گذاری‌های بی‌حساب و کتاب مالی، روابط بی‌حساب، جذب بی‌دین‌ها، بی‌حجاب‌ها، بی‌بند و بار‌ها، ملی‌گرایان و سلطنت‌طلبان» را از جمله «حربه‌های این گروه برای کسب رای در انتخابات ریاست جمهوری» دانسته و گفته است که «شما این آرزو را به گور خواهید برد» و «قشر عظیم متدین حاضر در راهپیمایی ۹ دی و ۲۲ بهمن هرگز با این گروه همراه نخواهند شد و آن‌ها حمایت این قشر را برای همیشه از دست داده‌اند».

روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «توزیع پول و جذب آرای بی‌حجاب‌ها» به روایت «تحرکات انتخاباتی جریان خاص» از قول احمد جنتی در نماز جمعه تهران پرداخته و نوشته است که دبیر ۸۵ ساله شورای نگهبان برای دومین بار در نماز جمعه این هفته تهران «از تلاش برخی افراد برای جذب رای بی‌حجاب‌ها و ملی‌های غیراسلامی در انتخابات خبر داده است».

این روزنامه نوشته است که «اگر روزی آیت‌الله احمد جنتی در مقام دبیر شورای نگهبان و خطیب جمعه تهران نگران حضور اصلاح‌طلبان در مجلس و ریاست ‌جمهوری بود و اشاراتی کنایه‌آمیز در سخنرانی‌های خود نسبت به این بخش از جریان سیاسی کشور داشت، این روز‌ها بخش اعظم دغدغه‌های امام جمعه تهران احتمال ورود جریان خاص به عرصه قدرت است، جریانی که به گفته بعضی از اصول‌گرایان برخی اطرافیان محمود احمدی‌نژاد در راس آن هستند».

به گزارش اعتماد، احمد جنتی حتی از انتخابات آینده مجلس هم فرا‌تر رفته و «هشدارهای انتخاباتی‌اش را متوجه انتخابات ریاست‌جمهوری دور یازدهم کرده که دو سال دیگر برگزار می‌شود» و گفته است که «بعضی مسائل زشت به وجود آمده است، من تعجب می‌کنم، مگر قدرت چقدر ارزش دارد که آدم همه‌ چیز را برای آن فدا کند؟ عده‌ای الان در فکرند به هر قیمتی برای انتخابات ریاست‌ جمهوری رای جمع کنند، پول بی‌حساب و کتاب، روابط و جا انداختن‌های بی‌حساب و کتاب دارند» و «بعد به دنبال جذب بی‌دین، جذب بی‌حجاب، بی‌بند و بار‌ها، ملی‌هایی که اسلامی نیستند، می‌روند که به آن‌ها رای بدهند».

این روزنامه همچنین نوشته است که دبیر ۸۵ ساله شورای نگهبان هددف جریان انحرافی دولت از این اقدامات را رای آوردن در انتخابات بعدی ریاست جمهوری عنوان کرده و خطاب به سران این جریان گفته است که «شما این را به گور می‌برید، من این را به شما می‌گویم».

اعتماد با یادآوری سخنان چندی قبل دبیر شورای نگهبان که گفته بود «جریان‌های انحرافی و برخی صاحبان قدرت» با توسل به «راه‌های نامشروع و پول‌های کلان که با سوءاستفاده از قدرت کسب کرده‌اند، می‌خواهند مجلس را قبضه کنند»، از وعده دولت به بیکاران برای پرداخت «۱۹۵ هزار یارانه بیکاری به هر نفر» خبر داده، و نوشته است که «در طرحی که شهریور امسال در شورای عالی اشتغال مطرح خواهد شد» دولت قصد دارد هزینه ۳۹۰ میلیارد تومانی به کارگماری دو میلیون بیکار» را به صورت یارانه به آن‌ها پرداخت کند.

اعتراف بادامچیان به شکاف عمیق حاکمیت و مردم، هشدار ۲۰ حامی پیشین به دولتی‌ها

روزنامه‌های تهران امروز و رسالت اخباری درباره اوج گرفتن اختلافات درونی در جناح حاکم، و «هشدار ۲۰ نماینده اصول‌گرا به مخالفان سازوکار انتخاباتی مورد نظر آیت‌الله مهدوی کنی» منتشر کرده‌اند.

تهران امروز در تیتر نخست شماره شنبه با تاکید بر «هشدار نمایندگان به مخالفان وحدت» در جناح حاکم، نوشته است که «۲۰ نماینده مجلس در گفت‌وگو با تهران ‌امروز از سازوکار ۷+۸ حمایت کردند».

این روزنامه نوشته است که «در پاسخ به هیاهوهای رسانه‌ای یک جریان خاص درباره سهم‌خواهی شهردار تهران در کمیته ۸ + ۷، ۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی بر این مسئله تاکید کرده‌اند که محمدباقر قالیباف نه تنها به دنبال سهم‌خواهی در انتخابات مجلس نهم با معرفی نماینده در کمیته ۸ + ۷ نیست، بلکه به درخواست بزرگان اصول‌گرا نماینده‌ای را به این کمیته فرستاده و هیاهو‌ها در خصوص سهم‌خواهی محملی برای بر هم زدن وحدت» است.

حسین فدایی از اعضای اصول‌گرای مجلس به تهران امروز گفته است که «از آنجا که وحدت یکی از ملزومات جریان اصول‌گرایی در هر شرایطی است، آیت‌الله مهدوی کنی برای بیشتر شدن وحدت بین اصول‌گرایان» و «از بین بردن انشقاق و اختلاف بین اصول‌گرایان» این کمیته را تشکیل داده و «افراد باید از مباحث حاشیه‌ای مثل سهم‌خواهی که صحت ندارد، پرهیز کنند».

حسین سبحانی‌نیا، پرویز سروری، زهره الهیان، جواد آرین‌منش، محمدتقی رهبر، اسدالله بادامچیان، غلامرضا مصباحی مقدم، کاظم جلالی، کاظم دلخوش، عماد حسینی، فاطمه آلیا، علی حسینی، مهرداد لاهوتی، محمدرضا حسین‌نژاد از جمله ۲۰ نماینده اصول‌گرایی هستند که به نوشته تهران امروز به جریان خاص دولتی درباره تخریب وحدت اصول‌گرایان هشدار داده‌اند. برخی از این افراد پیشتر در شمار حامیان محمود احمدی‌نژاد در دولت قرار داشتند.

همزمان روزنامه رسالت وابسته به جناح حاکم از قول اسدالله بادامچیان از اعضای ارشد موتلفه اسلامی نوشته است که «مردم ما به کسانی که صاحبان قدرت معرفی می‌کنند رای نمی‌دهند».

این روزنامه نوشته است که بادامچیان با بیان این که «سهم‌خواهی یعنی صاحبان قدرت می‌گویند سهم ما در قدرت کجاست و به همین دلیل مدعی می‌شوند که فلان تعداد باید سهم داشته باشند» گفته است که «این موضوع خیلی در مملکت ما جایی ندارد و این نوع سهم‌خواهی‌ها به جایی نمی‌رسد، این مردم هستند که باید رای بدهند» و «مردم ما به خیلی از کسانی که صاحبان قدرت معرفی می‌کنند رای نمی‌دهند».

اعتراف اسدالله بادامچیان به شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم در حالی صورت می‌گیرد که این عضو موتلفه اسلامی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ برخلاف اظهارات اخیرش ضمن حمایت از محمود احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای جناح حاکم برای نشستن دوباره بر کرسی ریاست دولت، ادعا کرده بود که «اگر احمدی‌نژاد رای نیاورد، دشمن خوشحال می‌شود».
XS
SM
MD
LG