لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۳

پرسپولیس با مدیران «راهبردی» و «راهبری» هم پیروز نشد


طرفداران ناراضی پرسپولیس
طرفداران ناراضی پرسپولیس
از هفته یازدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم پرسپولیس مقابل نفت تهران به تساوی رسید تا بحران در این تیم همچنان تداوم داشته باشد.

شاگردان حمید استیلی تاکنون فقط سه پیروزی کسب کرده و چهار تساوی و چهار شکست را در کارنامه دارند.

در صورتی که استقلالی‌ها شنبه شب نتوانند در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به برتری برسند، نفتی‌ها با این تساوی به صدرنشینی‌شان ادامه خواهند داد.

در بازی پرسپولیس و نفت، بطری‌های آبی که از جایگاه تماشاگران به سمت حمید استیلی پرتاب شد از صداوسیما به تصویر کشیده شد و شعار «بی‌ غیرت‌ها حیا کنید، پرسپولیس را‌‌ رها کنید» نیز در جریان پخش زنده بازی به وضوح شنیده می‌شد.

شدت شعارهای برخی تماشاگران علیه بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس به نحوی بود که بازیکنان این تیم در پایان بازی و در مصاحبه‌های خود واکنش نشان دادند.

محمد نصرتی، کاپیتان پرسپولیس، به این مسئله اعتراض کرد. محمد نوری هم گفت: متاسفانه از دقیقه ۲۰ به ما اعتراض می‌کردند و فکر می‌کنم تعدادی تماشاگرنما وجود دارد که می‌خواهند جو را خراب کنند.

مهم‌ترین موقعیت بازی در نیمه نخست، در دقیقه ۲۹ رقم خورد که شوت مرتضی پورعلی‌گنجی، بازیکن نفت، به تیر دروازه پرسپولیس اصابت کرد.

در این نیمه حسین فرکی دو تعویض اجباری داشت و علیرضا عزتی و محمد حسین مهرآزما به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم نفت خارج شدند.

در نیمه دوم نیز درخشش سوشا مکانی، دروازه‌بان نفت، موقعیت‌های پرسپولیس را از این تیم گرفت و تلاش‌های جواد کاظمیان به نتیجه نرسید.

مازیار زارع و هادی نوروزی در دقیقه ۹۴ بر سر زدن ضربه کاشته با یکدیگر بحث کردند. خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده است که پس از بازی نیز برخی بازیکنان این تیم «در راهروهای ورزشگاه از خجالت هم درآمدند».

حرکات انفرادی و بی‌ثمر غلامرضا رضایی، نا‌آمادگی هادی نوروزی، افت محسوس محمد نوری و هدر دادن دو موقعیت خوب توسط بادامکی و هاشمیان، از جمله دلایل توقف پرسپولیس در این بازی بود.

جواد کاظمیان و محمد نصرتی در این دیدار کارت زرد گرفتند تا بازی پرسپولیس با داماش گیلان در هفته دوازدهم لیگ بر‌تر را از دست بدهند.

با این تساوی، نفت با ۲۲ امتیاز همچنان در صدر جدول باقی ماند و پرسپولیس ۱۳ امتیازی هم در رده یازدهم است.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا حقیقی، محمد نصرتی، علیرضا نورمحمدی، مجتبی شیری (دقیقه ۹۰ امیرحسین فشنگچی)، شیث رضایی، مازیار زارع، محمد نوری (دقیقه ۷۷ وحید هاشمیان)، حسین بادامکی، جواد کاظمیان (دقیقه ۶۳ مهرداد اولادی)، غلامرضا رضایی و هادی نوروزی

صدرنشینان زردپوش هم با ترکیب سوشا مکانی، مارسیو خوزه، حمید فتحی، میثم خسروی، میثم آقابابایی، محمد حسین مهرآزما (مجتبی زارعی)، علیرضا عزتی (مرتضی پورعلی گنجی)، رضا معقولی (مصطفی مهدوی)، خلدون ابراهیم، یعقوب کریمی و ایمان موسوی موفق شدند سرخ‌پوشان پایتخت را متوقف کنند.

استیلی در پایان بازی گفت: اگر باشگاه تصمیمش این است که من بروم و نبودن من به تیم کمک می‌کند، همین الان از پرسپولیس می‌روم.

حسین فرکی، سرمربی تیم صدرنشین نفت تهران، هم گفت: گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس بحران‌زده کار بزرگی است.

ناکامی با مدیران راهبری و راهبردی

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس، برای این که تیمش را از بحران خارج کند، مسئولیت تازه‌ای به علی پروین از اعضای هیئت مدیره این باشگاه داد. عنوان این مسئولیت به قدری تازگی داشت که رسانه‌های مختلف در درج آن دچار اشتباه شدند.

برخی رسانه‌ها، پروین را «مدیر راهبردی» نامیدند و تعدادی نیز او را به عنوان «مدیر راهبری» پرسپولیس معرفی کردند.

این دوگانگی باعث شد رویانیان به تفسیر حکم صادره از سوی خودش بپردازد. این مقام نظامی که به گفته خودش «شوخی‌شوخی» مدیرعامل یکی از پرطرفدار‌ترین تیم‌های باشگاهی در آسیا شده است، درباره حکم علی پروین گفت: پروین مدیریت راهبری فوتبال باشگاه را بر عهده دارد، نه مدیریت راهبردی را. تصمیم‌های راهبردی را من می‌گیرم و او به عنوان مدیر راهبری، مصوبات ما را اجرا می‌کند!

رویانیان علت اتخاذ این تصمیم را جداسازی «تصمیمات مستقیم و اصلی فوتبالی از بدنه باشگاه» عنوان کرد و گفت که نمی‌خواهد ابعاد مختلف ساختار باشگاه در تیم پرسپولیس تاثیر مستقیم داشته باشد.

او گفت که از پروین خواسته است در تمرینات حاضر شود، زیرا «او به من گفت چه کار کنم؟ من هم به او گفتم برو تمرین.»

رویانیان همچنین درباره مصاحبه‌های متناقض مسئولین اجرایی پرسپولیس گفت: آب پاکی را روی دست دوستان ریختم و از این پس نه پروین، نه پنجعلی، نه فروزنده و نه نژادفلاح مصاحبه‌ای در رابطه با پرسپولیس نخواهند داشت. بنده به عنوان سخنگوی باشگاه به صورت کاملاً شفاف توضیحات را ارائه می‌کنم.

رویانیان که در ابتدای مصاحبه خود با خبرگزاری ایسنا تاکید کرده بود از حمید استیلی حمایت خواهد کرد، در ادامه مصاحبه با تغییر موضعی آشکار گفت: همه گزینه‌هایی که برای هدایت پرسپولیس ممکن باشد را در طول دو هفته انتخاب و درباره‌شان فکر کرده‌ام، در حال حاضر همه سناریو‌هایم را برای پرسپولیس چیده‌ام. سپردن مسئولیت مدیریت فوتبال باشگاه به پروین یکی از اقدامات ابتدایی من بود. طبق سناریوهایی که نوشتم به خوبی می‌دانم در چه زمان‌های چه تصمیم‌هایی بگیرم.

او همچنین مدعی شد: محبتی که من به بازیکنان این تیم در این مدت کوتاه کرده‌ام، تاکنون کسی نکرده است. من رافت و محبت پدرانه بسیاری را نثار آنها کردم.

رویانیان اما توضیحی درباره این «محبت» و جزئیات آن نداد.

نتایج سایر بازی‌ها

شاهین بوشهر ۱ فجرسپاسی شیراز ۰

شاهین بوشهر موفق شد از سد فجر سپاسی بگذرد و خود را تا رده هفتم جدول بالا بکشد. تک گل شاهین را منصور تنهایی مهاجم موفق این تیم در دقیقه ۵۲ به ثمر رساند و پنج گله شد.

شاهین با این پیروزی با ۱۵ امتیاز به رده هفتم صعود کرد و فجر سپاسی نیز با این شکست ۱۰ امتیازی باقی ماند اما به دلیل تفاضل گل برابر با راه‌آهن و گل زده کمتر نسبت به این تیم، به رده هفدهم سقوط کرد.

تراکتورسازی تبریز ۲ سایپا البرز ۲

تراکتورسازی که در خانه پذیرای سایپا شده بود، با تساوی ۲-۲ متوقف شد.

دو گل تراکتورسازی را سیاوش اکبرپور و علی علیزاده به ثمر رساندند. ابراهیم صادقی و عباس محمدرضایی نیز برای سایپا گلزنی کردند.

تراکتورسازی با این تساوی ۲۰ امتیازی شد ولی همچنان در رده دوم باقی ماند. سایپا نیز که پیش از این چهاردهم بود با این تساوس ۱۲ امتیازی شد و به رده دوازدهم صعود کرد.

امیر قلعه نویی در پایان بازی به انتقاد از طرفداران تیمش پرداخت که در جریان بازی، اشپیتیم آرفی مهاجم نیمکت نشین این تیم را تشویق می‌کردند.

داماش گیلان ۱ ملوان بندرانزلی ۰

داماش گیلان موفق شد نبرد دو تیم پر طرفدار فوتبال گیلان را به سود خود خاتمه دهد. گل داماش را جهانگیر عسگری در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند.

داماش با سرمربیگری ابراهیم قاسم‌پور با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد.

ملوان نیز با این شکست ۱۰ امتیازی باقی ماند و در رده پانزدهم قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG