لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۷

دیدار کروبی با خانواده‌اش؛ «به راهی که انتخاب کرده‌ام ایمان دارم»


مهدی کروبی
مهدی کروبی
مهدی کروبی، از رهبران جنبش سبز ایران، روز سه‌شنبه در آستانه آغاز سال ۱۳۹۱ موفق شد پس از نزدیک به چهار ماه با خانواده‌اش دیدار کند. او در این دیدار گفت که هم‌چنان به «راهی که در همراهی با مردم» برگزیده ایمان دارد.

آقای کروبی که در کنار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نزدیک به ۱۴ ماه است در حصر خانگی به سر می‌برد روز سه‌شنبه پس از نزدیک به چهار ماه «ممنوع‌الملاقاتی» اجازه یافت با همسر و فرزندانش دیدار کند.

این رهبر جنبش سبز ایران که سابقه ریاست مجلس شورای اسلامی را نیز دارد پس از آن به گفته خانواده‌اش از ملاقات با آنها محروم شد که در دیداری در سال ۱۳۹۰ درباره انتخابات مجلس نهم اظهار نظر کرد و آن را «فرمایشی و دستوری» خواند.

پس از آن در اواسط اسفندماه گذشته فاطمه کروبی، همسر آقای کروبی، گفت که در سه ماه گذشته هیچ ملاقاتی با مهدی کروبی نداشته و به‌رغم نگرانی‌ها از وضعیت سلامت همسرش، خبری از او داده نمی‌شود.

وب‌سایت خبری کلمه به نقل از حسین کروبی، پسر آقای کروبی، که در دیدار روز اول فروردین‌ماه ۱۳۹۱ حضور داشته می‌گوید که مهدی کروبی «از لحاظ روحی در شرایط خوبی» است.

آقای کروبی همچنین به‌رغم گلایه از مشکلات تنهایی در حبس خانگی گفته است که «احساس خستگی و نومیدی نمی‌کند»، چرا که هم‌چنان «به کارم، راهم و مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده‌ام ایمان دارم».

او همچنین اعلام کرده است که «امید کامل دارم به نتیجه دادن این مسیر».

مهدی کروبی، میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی نزدیک به ۱۴ ماه پیش یعنی در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ و زمانی در خانه خود حبس شدند که برای برگزاری راهپیمایی حامیان جنبش سبز در ایران در روز ۲۵ بهمن‌ماه تقاضای مجوز کردند.

در حالی که همسر آقای کروبی پس از چند ماه به دلیل بیماری توانست از حبس خارج شود، سه زندانی سیاسی دیگر فقط گاه و بی‌گاه و هر چند ماه یک بار توانسته‌اند با خانواده خود دیدار کنند.

میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، نیز آخرین بار اواسط اسفندماه گذشته توانستند با دختران خود ملاقاتی کوتاه داشته باشند.

آنها در این دیدار خود اعلام کردند که در انتخابات مجلس نهم شرکت نکرده‌اند.
XS
SM
MD
LG