لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۴

تهدید به مجازات اسرائیل در ایران با تخریب اثر باستانی


مقبره استر و مردخای در همدان که مهم‌ترین زیارتگاه یهودیان در ایران است
مقبره استر و مردخای در همدان که مهم‌ترین زیارتگاه یهودیان در ایران است
دانشجویان بسیجی دانشگاه بوعلی همدان روز یک‌شنبه با تجمع در مقابل مقبره اِستِر و مُردخای یهودی تهدید کردند که در صورت تخریب مسجدالاقصی به دست اسرائیل، این مکان مقدس ِ یهودیان در همدان را ویران خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، این دانشجویان روز یک‌شنبه با برگزاری این تجمع اعتراضی دولت اسرائیل را متهم کردند که نقشه تخریب مسجدالاقصی را در سر می‌پروراند.

در جمع اعتراضی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان در مقابل مقبره استر و مردخای، بیانیه‌ای نیز خوانده شد.

در این بیانیه از جمله آمده است که «ای ملت مسلمان! آگاه باشید که اینان تخریب مسجدالاقصی، دومین نماد اتحاد مسلمانان جهان، را آغاز کرده‌اند. در حالی که دومین مکان مقدس اینان در جمهوری اسلامی و در شهر همدان به نام زیارتگاه «استر و مردخای» در آرامش کامل به سر می‌برد و از هیچ مسلمانی هم صدا در نمی‌آید.»



در این بیانیه دانشجویان به آنانی که «سران رژیم صهیونیستی»شان می‌خوانند هشدار داده‌اند که اگر به هر نحوی به مقصدالاقصی تعدی کنند، «ما هم مقبره این قاتلان پست را ویران خواهیم کرد».

خبرگزاری فرانسه در توصیف مقبره استر می‌نویسد که استر دختر جوان یهودی بود که پنج قرن قبل از میلاد مسیح به همسری خشایارشاه درآمد و او را متقاعد ساخت تا اجازه دهد که یهودیان آزادانه در ایران‌زمین مسکن و ماوا گزینند.

این خبرگزاری می‌افزاید که ایران با جمعیت یهودی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار دارای بزرگ‌ترین تمرکز یهودیان در خاورمیانه است.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است که مقبره دانیال، پیامبر یهودی، نیز در شهر شوش است.

جمهوری اسلامی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و رئیس جمهور اصول‌گرای آن یعنی محمود احمدی‌نژاد نیز به دلیل حملاتش به اسرائیل و رد واقعه هولوکاست و افسانه خواندن آن بارها مورد انتقاد جهانیان قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورده است که انجام یک رشته تعمیرات و پروژه‌های باستان‌شناسی در اطراف مسجدالاقصی باعث شده است که مسلمانان جهان اسرائیل را متهم به مخاطره انداختن این مکان مقدس کنند، مکانی که به نوشته این خبرگزاری برای مسلمانان مقدس‌ترین مکان پس از مکه و مدینه است.
XS
SM
MD
LG