لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

نشست خبری رییس فیفا درباره وضعیت فوتبال ایران


بلاتر در نشست خبری خود در دوبی با بيان مشکلی که «دخالت دولت در امور مديريتی فوتبال ايران» توصيف می کرد ، ياد آور شد که از ابتدا فيفا تصميم داشت که تا دوازدهم دسامبر به فدراسيون فوتبال ايران مهلت دهد .
بلاتر در نشست خبری خود در دوبی با بيان مشکلی که «دخالت دولت در امور مديريتی فوتبال ايران» توصيف می کرد ، ياد آور شد که از ابتدا فيفا تصميم داشت که تا دوازدهم دسامبر به فدراسيون فوتبال ايران مهلت دهد .
سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال در دبی به مقام های فوتبال ايران هشدار داد که اگر تا دوازدهم ماه دسامبراساسنامه فدراسيون فوتبال ايران مطابق با اساسنامه الگو از سوی فيفا تنظيم نشود، تيم ملی فوتبال ايران مسابقه های جام ملتهای آسيا در سال ۲۰۰۷ را از دست خواهد داد.

بلاتر در نشست خبری خود در دوبی با بيان مشکلی که «دخالت دولت در امور مديريتی فوتبال ايران» توصيف می کرد ، ياد آور شد که از ابتدا فيفا تصميم داشت که تا دوازدهم دسامبر به فدراسيون فوتبال ايران مهلت دهد اما به دليل آنچه « ادامه دخالت دولت در روند مديريتی فوتبال و نقض مقررات » ناميد ، فيفا يک ماه زودتر تصميم به تحريم را اعلام کرد .

به گفته رييس فدراسيون جهانی فوتبال، هم اکنون سفير جمهوری اسلامی در بلژيک ، در پايتخت اين کشور در حال رايزنی با نمايندگان فيفا است.

بازتاب داخلی

خبر گزاری ايسنا نيز در گزارشی از اين نشست خبری ، به نقل از سپ بلاتر نوشته است : « ما ايران را به دليل بی ‌احترامی ‌اش به قوانين به حالت تعليق در‌آورديم. ما برای آنها مهلت دوازده دسامبر را تعيين کرده بوديم تا اساسنامه‌اش را تغيير دهد اما، به سبب دخالت دولت در کار فدراسيون، فوتبال اين کشور را به حالت تعليق درآورديم.»

خبر گزاری دانشجويان ايران در بخش ديگری از گزارش خود از قول رييس فدراسيون بين المللی فوتبال در مورد اين که چه عاملی باعث لغو موقت محروميتشد، می نويسد : « پس از درخواست سازمان تربيت بدنی ايران و مشورت با محمد بن همام (رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا ) درباره‌ حضور تيم اميد تصميم گرفتيم که اين تيم را به اين رقابت‌ها بفرستيم . اکنون هم سفير ايران در حال مذاکره با نمايندگان ما در بروکسل درباره‌ی اين مشکل است. »

واکنش در مجلس

از سوی ديگر ايسنا از قولجلال يحيی زاده، نايب رييس کميته تربيت بدنی مجلس اسلامی گزارش داد : « فيفا نشان می دهد که امکان چانه زنی همچنان وجوددارد. »

اين نماينده مجلس شورای اسلامی معتقد است : « به هر حال اميد است که با وجود سياه‌ نمايی برخی از افراد و ارايه گزارش نادرست بعضی از مسوولان، مشکل حل شود. در واقع راه برای مسوولان باز است که گزارش صحيح دهند و برخی از موارد ديگر هم قابل حل است . با برنامه‌ای که فردا در کميسيون فرهنگی مجلس داريم، اميدوارم بتوانيم به نکات جديدتری برسيم و راه حلی برای رفع کامل اين تعليق پيدا کنيم . »
XS
SM
MD
LG