لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

نماینده آستارا: شکايت ۵۰ تن از نمايندگان مجلس از مطهری


به گزارش فارس، صفر نعيمی رز،نماينده آستارا، روز سه شنبه، از شکايت حدود ۵۰ تن از نمايندگان مجلس از علی مطهری به هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان خبر داد.

علی مطهری،نماينده تهران در مجلس، نيز در بيانيه ای ضمن انتشار نام نمايندگانی که مانع نطق ميان دستور او شده اند،اتفاقات روز يکشنبه را باعث «وهن مجلس» دانست.

وی همچنين تاکيد کرد که حق او و موکلينش برای استفاده از باقيمانده زمان نطق ميان دستورش محفوظ است.

روز یکشنبه، ۲۱ دی، «حمله» برخی از نمايندگان مجلس به علی مطهری، نماينده تهران و درگيری فيزيکی پس از درخواست دوباره او برای رفع حصر ميرحسين موسوی و کروبی در نطق ميان‌دستور، باعث تعطيلی موقت جلسه علنی مجلس شد.

آقای مطهری نيز،سه شنبه، در جلسه علنی روز مجلس در تذکری با اشاره به پخش نشدن دو دقيقه از نطقش از راديو، افزود: « حق من و موکلينم محفوظ است و بايد اين دو دقيقه در فرصت های آتی يا نطق ۵ دقيقه ای و يا ۷ دقيقه ای در اولين فرصت در نطق ميان دستور منظور شود تا ديگر اين روش تکرار نشود.»

آقای مطهری از «فتح‌الله حسينی، نماينده قصر شيرين ، عزير اکبريان، نماينده کرج و صفر نعيمی رز،نماينده آستارا در مجلس » به عنوان نمايندگانی نام برد که روز يک شنبه با« کشيدن دستِ» او،خواستار قطع نطق ميان دستورش بودند.

نماينده تهران در مجلس اضافه کرد: «در اين ميان آقای حسينيان از دور لبخند رضايت بر لب داشت و آقايان رسايی و کوچک‌زاده هم خوشبختانه يا متأسفانه حضور نداشتند.»

گفته های آقای مطهری درحالی است که مهدی کوچک زاده،نماينده تهران در مجلس، روز سه شنبه در تذکری مدعی شد که علی مطهری در جلسه روز يک شنبه مجلس به او «فحش رکيک» داده است.

علی مطهری در بيانيه خود با اشاره به ادامه نطقش در جلسه غير علنی و درحالی که نطق از راديو پخش نمی شد، افزود :« آقايان کريمی قدوسی نماينده مشهد، آقامحمدی نماينده خرم‌آباد، انصاری نماينده آبادان و بشيری نماينده پاکدشت از پشت سر آمدند و بنده را از جايگاه پايين آوردند و در اين ميان آقای کريمی قدوسی به زمين خورد. »

آقای مطهری تصريح کرد: «بعدا ديدم دست من چند زخم سطحی برداشته است ... آقای آقامحمدی برای تکميل کارش متن نطق من را هم قاپيد و پاره کرد. اينها را می‌گويم تا موکلين اين افراد بدانند به چه افراد آزادانديشی رأی داده‌اند.»

پس از درگيريهای روز يک شنبه در مجلس،محمدحسن ابوترابی‌فرد، نايب رئيس مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، در ميانه صحبت‌های آقای مطهری زنگ تعطيلی جلسه علنی مجلس را به صدا درآورد.

علی مطهری در بيانيه خود با اشاره به قطع سخنانش توسط محمد حسن ابوترابی فرد،رئيس جلسه علنی مجلس،افزود که اين رفتار،«شائبه طراحی‌شده بودن اين برنامه را به شدت تقويت می‌کند.»

وی در بيانيه خود نوشت: « از افرادی که جلوی تريبون جمع شده بودند آقايان آصفری نماينده اراک، موسوی‌نژاد نماينده دشتستان، جبيری نماينده بوشهر و قاسم جعفری نماينده بجنورد، نبويان نماينده تهران، پژمان‌فر نماينده مشهد، حاجی دليگانی نماينده شاهين شهر، حکيمی نماينده رودبار و موسوی نماينده خدابنده يادم هست. »
نماينده تهران درمجلس اضافه کرد: « قاعدتا اين‌ها اگر در روز عاشورا بودند در لشکر عمر سعد به ايجاد سروصدا می‌پرداختند تا سخن حق به گوش مردم نرسد.»

وی تصريح کرد: « اين را هم بگويم که برخی از اين افراد برای خودشيرينی و علامت دادن به برخی نهاد‌ها دست به اين کار‌ها می‌زنند و الاّ آدم عاقل می‌نشيند حرف را می‌شنود و اگر مخالف است بعدا آن را رد می‌کند. »

به گزارش خبرگزاری ايلنا،در حين سخنان آقای مطهری در جلسه روز يکشنبه مجلس، برخی از نمايندگان با سردادن شعارهايی چون «مرگ بر منافق» و «مرگ بر فتنه‌گر» به «سمت آقای مطهری هجوم بردند.»

آقای مطهری از مسعود پزشکيان، نماينده تبريز و عابد فتاحی، نماينده اروميه در مجلس، به دليل محفاظت از وی و همچنين « کاهش تنش‌ها» تشکر کرده است.

نماينده تهران در مجلس همچنين از غلامرضا مصباحی مقدم و احمد توکلی نمايندگان تهران و نادر قاضی پور،نماينده اروميه به عنوان برخی از نمايندگان نام برد که می خواستند که او را از ادامه نطقش منصرف کنند و درعين حال افزود که «آن‌ها حسن نيت داشتند.»

علی مطهری در پايان بيانيه خود تصريح کرد: اين مجلس يک استثناست و به اميد خدا مجالس آينده چنين نخواهد بود و دفاع از حقوق ملت را در رأس کار خود قرار خواهند داد.»

وی اضافه کرد:« البته در همين مجلس هم افراد خوش فکر و فهميده وجود دارند. بعد از اين ماجرا نمايندگان زيادی نزد من آمدند و از اين اتفاق اظهار تأسف کردند و مواضع من را مورد تأييد قرار دادند. »

آقای مطهری در نطق خود در جلسه روز يک شنبه مجلس، ضمن تاکيد بر مواضع پيشين‌اش خواستار رفع حصر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، شده بود.

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، از بهمن سال ۸۹ بدون محاکمه و براساس مصوبه شورايعالی امنيت ملی در حصر خانگی به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG