لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۹

انتقاد از تعداد اندک شبکه‌های «موثر» صدا و سیما 


رحمت‌الله اروجی٬ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفته تعداد شبکه‌های «موثر» صدا و سیما به تعداد «انگشتان دست هم نمی‌رسد» و جمهوری اسلامی در «جنگ نرم» تلفات داشته است.

آقای اروجی چهارشنبه ۲۵ آذر در گفت‌و‌گو با سایت «قدس آنلاین» این مطلب را بیان کرده و افزوده «جمهوری اسلامی ایران یک نظام فرهنگی، ارزشی و ثروتمند است که متولیان آن همه سابقه فرهنگی دارند.»

وی افزوده جمهوری اسلامی در شرایطی «برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی» را در دستور کار خود قرار داده که «تعداد شبکه‌های موثر و مطلوبِ تمام وقت صدا و سیما به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان هم‌زمان با انتقاد تلویحی از عملکرد سازمان صدا و سیما به بررسی عملکرد رسانه‌های غربی و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پرداخته است.

وی افزوده «هزینه‌ای که دشمنان در بستر جنگ فرهنگی هزینه می‌کنند، بسیار بیشتر از میزانی است که در بستر جنگ سخت بر ضد ما مصرف کرده‌اند یا در حال تدارک هستند.»

این روحانی در ادامه سخنان خود این پرسش را مطرح کرده که «باید اندیشید چرا و به چه دلیل بیش از صد‌ها شبکه ۲۴ ساعته فارسی زبان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده است.»

اروجی درباره میزان تاثیر «جنگ نرم» بر جمهوری اسلامی هم گفته «نمی‌شود گفت که در جنگ نرم دشمن تلفات نداشته‌ایم.»

«جنگ نرم» عبارتی است که پس از وقایع سال ۱۳۸۸ به طور گسترده وارد ادبیات مقام‌های جمهوری اسلامی شد و در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین موضوعات در این نظام تبدیل شده است.

سازمان صدا و سیما نیز از سوی علی خامنه‌ای در این «جنگ» به عنوان «قرارگاه مقدم و فعال» معرفی شده است.

آقای خامنه‌ای گفته مدیران و کارکنان سازمان صدا و سیما «سرداران و سربازان جنگ نرم» هستند.

براساس آمار‌های رسمی٬ صدا و سیما در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی، ملی و استانی دارد که در تامین هزینه آن‌ها با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

براساس آمار‌های رسمی٬ صدا و سیما در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی بین‌المللی، ملی و استانی دارد که در تامین هزینه آن‌ها با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی در ایران٬ بسیاری از شبکه‌های صدا و سیما نیز با کاهش مخاطب مواجه شده‌اند٬ اما مسئولان این سازمان حاضر به تائید ریزش مخاطبین خود نیستند.

این در حالی است که رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار در صدا و سیما به تازگی مدعی شده «اعتماد» مردم ایران به اخبار این رسانه به مراتب بیشتر از ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی و موبایلی است.

وی افزوده میزان «اعتماد» مردم ایران به اخبار تلویزیون جمهوری اسلامی ۶۱ درصد و اخبار رادیوی جمهوری اسلامی ۶۲ است، حال آنکه تنها ۲۹ درصد به شبکه‌های ماهواره‌ای و ۲۷ درصد به شبکه‌های اجتماعی و موبایلی اعتماد وجود دارد.

XS
SM
MD
LG