لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۴

نگرانی عفو بین الملل از ادامه بازداشت مهدیه گلرو


مهدیه گلرو
مهدیه گلرو

سازمان عفو بين الملل روز دوشنبه،۲۹ دی،با صدور بيانيه ای ابراز نگرانی کرد که بازداشت مهديه گلرو تلاشی برای ضربه زدن به تجمعات مسالمت آميز و همچنين خاموش کردن صدای زنانی باشد که در مورد حقوق زنان سخن می گويند.

اين سازمان حقوق بشری از مخاطبان اين بيانيه خواست که با ارسال نامه به آيت الله علی خامنه ای،رهبر جمهوری اسلامی و صادق آملی لاريجانی،رئيس قوه قضائيه،خواستار آزادی فوری و بی قيد شرط خانم گلرو شوند.

دراين بيانيه توصيه شده که ملاقات منظم مهديه گلرو با خانواده و وکيلش و همچنين ارائه خدمات پزشکی مورد نياز به او ،در اين نامه ها از مقامات جمهوری اسلامی درخواست شود.

پس از گذشت بيش از سه ماه از اسيدپاشی‌های زنجيره‌ای در اصفهان هنوز عامل يا عوامل اين اقدام دستگير نشده‌اند، اما مهديه گلرو، عضو کانون شهروندی زنان و از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی به اين حادثه، همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
وی چهارم آبان ماه و در پی تجمع مسالمت آميز و قانونی فعالان زن در برابر مجلس شورای اسلامی بازداشت شد.

خانم گلرو دو ماه از زمان بازداشت خود در بند« دو الف» زندان اوين ،وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را در سلول انفرادی سپری کرده و بعد از ان به سلولی مشترک با يک زندانی ديگر انتقال داده شده است.
عفو بین الملل

سازمان عفو بين الملل با اشاره به حضور مهديه گلرو در راهپيمايی مسالمت آميز و اعتراضی به اسيدپاشی های اصفهان ابراز نگرانی کرده است که بازداشت او تلاشی برای ضربه زدن به تجمعات مسالمت آميز و همچنين خاموش کردن صدای زنانی باشد که در مورد حقوق زنان سخن می گويند.

به گزارش عفو بين الملل، خانم گلرو دو ماه از زمان بازداشت خود در بند« دو الف» زندان اوين ،وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را در سلول انفرادی سپری کرده و بعد از ان به سلولی مشترک با يک زندانی ديگر انتقال داده شده است.
براساس گزارشها،پرونده مهديه در تاريخ ۲۲ دی ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارسال شده است.

به گفته عفو بين الملل،خانم گلرو با وجود ساعت ها بازجويی از اجازه دسترسی به وکيل محروم بوده است.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران،روز يک شنبه،۷ دی، گفته بود که جرم مهديه گلرو «امنيتی» است و نمی‌تواند درباره آن اظهارنظر کند.

پيش از اين، ۷۰۰ فعال مدنی در داخل و خارج از ايران، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئيس جمهوری اسلامی، با بيان اينکه «اسيدپاشان در جامعه آزادند و مهديه گلرو بازداشت» از او خواستند تا از تمامی امکانات قانونی و ظرفيت‌های خود برای آزادی خانم گلرو بهره گيرد.

مهديه گلرو، پيشتر در ١١ آذر ۱۳٨٨ بازداشت شده و نزديک به دو سال و چهار ماه را در زندان سپری کرده بود.

وحيد لعلی پور همسر مهديه گلرو، نيز که به همراه او دستگير شده بود،نيز يک سال زندانی شد.

XS
SM
MD
LG