لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۲

اپلیکیشن‌هایی برای طراحی داخلی خانه


هوم استايلر HomeStyler اپلیکیشنی برای طراحی داخلی خانه
هوم استايلر HomeStyler اپلیکیشنی برای طراحی داخلی خانه

برای اغلب ما خانه، چيزی غير از چهار ديواری آجری و سيمانی است که محتويات ساختمانی آن را تشکيل می‌دهد. برای اغلب ما خانه مفهومی از گرما، آرامش و آسايش است. جايی که دغدغه‌های دنيای بيرون تمام می‌شود و می‌توانيم در آخر هر روز نفسی تازه کنيم.

بنابراين عجيب نيست که در طراحی يک خانه نه فقط مسئله استحکام و مصالح مطرح است بلکه طراحان می‌خواهند اين مفهوم آرامش و آسايش را هم در آن بگنجانند. اما اتفاقی که در دنيای مدرن افتاده سری سازی خانه‌هاست. به اين معنا که يک پروژه ساختمانی با ده‌ها واحد شبيه به هم ساخته می‌شود در حاليکه ساکنان اين واحدها مثل هم نيستند.

برای همين است که مفهوم طراحی داخلی- يا شخصی سازی فضای زندگی- وارد معماری مدرن شده است و بازار طراحی داخلی رونق بی‌سابقه‌ای پيدا کرده است. شما می‌توانيد فرد متخصصی را استخدام کنيد که خانه يا محل کارتان را بر اساس سليقه و نيازتان دکور کند يا اينکه از اپليکشن‌هايی استفاده کنيد که اين کار را برای شما راحت می‌کنند. از اندازه گرفتن اتاق‌ها گرفته، تا پيشنهاد رنگ و مبلمان و همينطور شبيه سازی فضای ساختمان شما با مدل‌های کامپيوتری.

بسياری از اوقات با آنکه اندازه گوشه‌های اتاق، کابينت ها يا ميز را جايی يادداشت می‌کنيم، اما وقتی برای خريد می‌رويم، تصوير کردن آنها کنار هم کار سختی می‌شود. اپليکشن فتو مژر Photo Measure اين اندازه‌ها را روی عکس به شما نشان می‌دهد. فرض کنيد شما می‌خواهيد برای يکی از اتاق‌ها فرش يا پرده بخريد. کافی است از اتاق يک عکس بگيرد و روی عکس‌ها زوم کنيد و اندازه ها را به تلفن (يا تبلت‌تان)‌بدهيد. اين اپليکشن اندازه‌ها را روی عکس‌ها ثبت و حفظ می‌کند.

اگر خانه يا اتاقی داريد و نمی‌دانيد که می‌خواهيد چطور آن را دکور کنيد، اپليشکن هوز با بيش از ۲ ميليون عکس مختلف از انواع دکور متفاوت از اتاق‌های مختلف خانه از آشپزخانه و حمام گرفته تا اتاق خواب بچه‌ها و حياط به کمک شما می‌آيد. اين اپليشکن که به طور مجانی بر روی دستگاه‌های ای آو اس (آی فون و آی‌پد)‌قابل دريافت است، شامل مقالات و نظراتی از طراحان داخلی و پيشنهاداتی برای بهتر کردن دکور اتاق‌های شماست.

کالر اسمارت Color Smart هم اپليکشن مفرح و کاربردی ديگری است که توسط شرکت معروف رنگ سازی بر BHER ارائه شده است. کافی است عکسی از اتاق يا ديواری را که می‌خواهيد آن را رنگ کنيد در اين اپليکشن آپلود کنيد و سپس با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی که به شما پيشنهاد می‌شود، آن را به طور مجازی رنگ کنيد تا ببينيد کدام را می‌پسنديد. مای پنتون MyPanton هم دقيقا کار کالر اسمارت را انجام می‌دهد با اين تفاوت که رنگ‌ها و طرح‌هايش به کمپانی بر محدود نيست و بنابراين به شما انتخاب‌های بيشتری می‌دهد. ​

هوم استايلر HomeStyler را که کمپانی معروف اتو دسک به بازار ارائه کرده است، يکی از معروف‌ترين اپليکيشن‌های طراحی داخلی می‌خوانند. در اين اپليکشن عکسی از اتاق يا خانه‌تان را آپلود می‌کنيد و بعد ساعتها می‌توانيد با گزينه‌های مختلفی که بهتان ارائه می‌شود،‌ از رنگ ديوار گرفته تا انواع مختلف پرده، مبلمان، فرش و ...آن را به طور مجازی دکور کنيد. وقتی هم به گزينه دلخواهتان رسيديد می‌توانيد ببينيد که آن ترکيب رنگ و وسايل را از چه فروشگا‌ههايی می‌توانيد تهيه کنيد.

مای دکو Mydeco 3D هم اپليکشن ديگری است که توسط طراحان داخلی ساختمان استفاده می‌شود. با استفاده از اين اپليکشن می‌توانيد نقشه خانه و اتاق را به صورت سه بعدی مشاهده کنيد. مانند هوم استايلر می‌توانيد رنگ و مبلمان و چيدمان‌های مختلف را به طور مجازی برای آن تعيين کنيد و تصوير اتاق را از زاويه‌های مختلف و به صورت سه بعدی ببينيد.

برای اينکه نتيجه کار واقعی‌تر به نظر برسد، اين اپليکشن از وسايل واقعی در دسترس در فروشگا‌های مختلف استفاده می‌کند. يعنی اگر شما لامپی را در گوشه اتاق قرار می‌دهيد، می‌توانيد ببينيد که قيمت آن لامپ چقدر است و در چه فروشگاه‌هايی می‌توانيد آن را تهيه کنيد.

آيا تا به حال شده که مبل يا صندلی خريده باشيد و وقتی آن را به خانه می‌آوريد می‌بينيد که جای زيادتری از آنچه فکر می‌کرديد را اشغال می‌کند يا زيادی کوچک است؟ مارک آن کال Mark On Call در اينجا به درد شما می‌خورد. شما می‌توانيد عکسی از اتاق و همينطور عکسی از وسيله‌ای که می ‌خواهيد در آن قرار دهيد را در اين اپليکشن آپلود کنيد و بعد به طور مجازی ببينيد که چيدمان آن چطور خواهد شد.

فقط يادتان باشد که قرار است در اين خانه به دنبال آرامش و آسايش باشيد. بنابراين وقتی کار طراحی تمام شد، تلفن‌های هوشمند يا تبلت‌هايتان را به کناری بگذاريد و از بودن در آن لذت ببريد.

XS
SM
MD
LG