لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

کمپینی به یاد هفت مدیر زندانی جامعه بهایی


هفت مدیر جامعه بهایی نه سال در زندان
هفت مدیر جامعه بهایی نه سال در زندان

سیمین فهندژ، سخنگوی جامعه جهانی بهائیان در ژنو با رادیو فردا در مورد نهمین سالگرد زندانی شدن هفت مدیر بهایی در ایران گفتگو کرده است.

خانم فهندژ می گوید امسال کمپین بین المللی که برای این افراد راه اندازی کردیم در مورد این است که این هفت نفر از چه چیزهایی محروم بودند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:48 0:00
لینک مستقیم

فریبا کمال‌آبادی، جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت به ده سال زندان محکوم شدند.

خانم فهندژ امیدوار است که این هفت نفر در سال آینده آزاد شوند.

کیفرخواست اولیه آنها مواردی از قبیل «جاسوسی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و همکاری با اسرائیل» را در بر می‌گرفت.

در زمان آغاز به کار دادگاه این هفت نفر، جامعه جهانی بهائیان در بیانیه‌ای دادگاه آنها را به «نمایشی» تشبیه کرد که شبیه آن پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران (که محمود احمدی‌نژاد در آن به پیروزی رسید) برای اصلاح‌طلبان و روزنامه‌نگاران سرشناس برگزار شده بود.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها با نام بردن از این هفت نفر به عنوان «زندانیان عقیده در ایران» خواستار آزادی آنها شده‌اند.

در نامه ای که بیت العدل که بالاترین نهادی اداری بهائیان در جهان است در نامه ای که به مناسبت نهمین سالگرد بازداشت این هفت نفر به بهائیان ایران خطاب کرده،نوشته که بهائیان در این سال ها مورد اذیت و ازار توسط حکومت ایران قرار گرفتند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، عاصمه جهانگیر در گزارش خود وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران را بسیار نگران کننده توصیف کرده است.

  • 16x9 Image

    هانا کاویانی

    هانا کاویانی، از سال ۱۳۸۶ با رادیو فردا به عنوان خبرنگار و گزارشگر همکاری می‌کند. او در این مدت تحولات سیاسی و دیپلماتیک از جمله فراز و فرودهای مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران، و مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را از نزدیک دنبال کرده است.

XS
SM
MD
LG