لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۰

چستر بنینگتون، خواننده گروه لینکین پارک درگذشت


 چستر بنینگتون، خواننده گروه لینکین پارک
چستر بنینگتون، خواننده گروه لینکین پارک

جسد چستر بنینگتون،خواننده گروه لینکین پارک (Linkin Park)،پنجشنبه، بیست و نهم تیرماه در خانه‌اش پیدا شد. به گزارش رسانه‌ها او خودکشی کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برایان الایاس، پزشک قانونی لس آنجلس، اعلام کرد که به نظر می‌رسد علت مرگ چستر بنینگتون، خواننده گروه راک آمریکایی لینکین پارک خودکشی بوده است.

به گفته آقای الایاس، حدود ساعت نه صبح روز پنجشنبه، فردی از خانه هنرمند ۴۱ ساله در پالوس وردس در نزدیکی شهر لس آنجلس،در تماس تلفنی با پلیس از کشف جسد خبر داده است، اما جزئیات بیشتری درباره چگونگی این کشف مطرح نشد.

بنینگتون دو بار ازدواج کرده و از خود شش فرزند به جا گذاشته است. او در گذشته با صراحت درباره ابتلا به افسردگی و درگیری خود با مواد مخدر و نیز تعرض جنسی یکی از آشنایانش به او در دوران کودکی سخن گفته بود.

همکار بنینگتون در گروه لینکین پارک، مایک شینودا، در توییتر نوشت: «شوکه و دلشکسته، اما حقیقت دارد.»

قرار بود گروه یک هفته دیگر تور کنسرت جدیدی آغاز کند و تا پاییز در ایالات متحده، کانادا و ژاپن روی صحنه برود. در دو دهه‌ای که از تأسیس لینکین پارک می‌گذرد، گروه با ترکیبی از راک، هیپ هاپ و رپ میلیون‌ها طرفدار پیدا کرده است.

نخستین آلبوم آنها «هایبرید تئوری» که هفده سال پیش به یازار آمد، ده میلیون بار به فروش رفت. دو جایزه گرمی، سه جایزه موسیقی جهانی، ده جایزه ام.تی.وی و چهار جایزه بهترین کلیپ موسیقی ام.تی.وی و جوایز متعدد دیگر از دستاوردهای گروه است. همین دو ماه پیش هفتمین آلبوم استودیویی لینکین پارک به نام «یک نور بیشتر» به بازار آمده بود. ساعاتی پس از مرگ چستر بنینگتون یکی از کلیپ‌های موسیقی آلبوم منتشر شد.

اغلب ترانه‌های مجموعه جدید به نسبت آثار قبلی ملایم‌تر هستند؛ امری که اعتراض بعضی هواداران را برانگیخت. در ترانه «سنگین» بنینگتون در ترجیع‌بند از دشواری‌های زندگی شکوه میکند. آهنگ‌های آرام عاشقانه، پاپ راک یا گیتار آکوستیک پراحساس محتوای آلبوم را تشکیل میدهند. بنینگتون در مصاحبه با خبرگزاری آلمان به مخاطبان معترض پاسخ داد قصد لینکین پارک ساختن نوعی موسیقی است که خود اعضای گروه به آن عشق بورزند، نه فروش آلبوم و پر کردن سالنهای کنسرت.

شخصیتهای هنری و فرهنگی متعددی به مرگ چستر بنینگتون واکنش نشان داده‌اند، مانند گروه‌های موسیقی وان ریپابلیک و نیکلبک، دوین جانسون هنرپیشه هالیوود و جیمی کیمل شومن آمریکایی که در توییتر نوشت: «چستر یکی از نازنین‌ترین مردانی بود که در برنامه‌ام شرکت کرده است. قلبم برای خانواده و دوستانش جریحه‌دار است. جایش بسیار خالی خواهد بود.»

XS
SM
MD
LG