لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۳

نگرانی از سلامت دو نوکیش مسیحی زندانی در اوین


 امین افشارنادری و هادی عسگری، دو نوکیش مسیحی که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند
امین افشارنادری و هادی عسگری، دو نوکیش مسیحی که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند

منصور برجی، سخنگوی شورای کلیساهای ایرانی همگام در لندن، روز پنجشنبه در گفتگو با رادیو فردا از وضعیت جسمی امین افشارنادری و هادی عسگری، دو نوکیش مسیحی که در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده‌اند،ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سایت ماده ۱۸ که اخبار مربوط به مسیحیان ایرانی را پوشش می‌دهد «وضعیت جسمی امین افشارنادری، از نوکیشان مسیحی زندانی که از ۱۷ بهمن ۹۵ (۵ فوریه) در زندان اوین دست اعتصاب غذای تر زده است، رو به وخامت است.»

این سایت می‌افزاید «همبند مسیحی وی، هادی عسگری نیز از روز شنبه ۲۳ بهمن (۱۱ فوریه) دست به اعتصاب غذای خشک زده است. گزارش‌های قبلی حاکی از عفونت کلیه‌های این نوکیش مسیحی بود که با عدم رسیدگی پزشکی مسئولین زندان روبرو شده است.»

به گفته آقای برجی،دلیل اعتصاب غذای این دو نوکیش مسیحی عدم رسیدگی قضایی به پرونده امنیتی آنها و «روشن نشدن تکلیف پرونده‌شان» ذکر شده است. این نوکیشان مسیحی با گذشت بیش از ۵ ماه از دستگیری آنها، همچنان در وضعیت بالاتکلیف به سر می‌برند.

از انقلاب سال ۵۷ تاکنون چند رهبر کلیسا در ایران کشته شده‌اند و صد‌ها مسیحی نیز تحت بازجویی بوده و زندانی شده‌اند.

چاپ کتاب مقدس به زبان فارسی ممنوع شده و برخی از کلیسا‌ها تعطیل و از مراسم کلیسایی جلوگیری به عمل آمده است.

اوایل آذرماه، ۱۹ سازمان حقوق بشری ​با انتشار بیانیه‌ای مشترک از جامعه بین‌المللی خواستند تا به آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران خاتمه‌ بدهند.

XS
SM
MD
LG