لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

درهای «دخمه مرگ» به روی شما گشوده شده است


اين روزها هتل‌داران- مخصوصا صاحبان هتل‌های کوچک مستقل- برای جلب مسافر تقريبا دست به هر کاری می‌زنند.

آخرين ابتکار متعلق به هتل‌داری در ايالت مين در شمال شرقی ايالات متحده امريکا و در شهر کوچکی به نام لويس تون است.

شما با پرداخت مبلغی بين ۴۵۰ تا ۶۵۰ دلار (بسته به ميزان شلوغی و فصل ) دخمه ای را که به مدت بيش از صد سال قبر يک کشيش بوده در هتل «کريپت» (دخمه مرگ) کرايه کنيد. زمان ورود نه شب و خروج دو صبح است. اين مبلغ شامل اقامت يک شب در هتل هم است.

به گزارش سی ان ان، اين دخمه با اضافه کردن امکاناتی مثل يک تلوزيون (با مجموعه‌ای از شصت فيلم‌های ترسناک)، چند صندلی و يک تابوت (که اندازه اش برای دراز کشيدن دو نفر مناسب است) برای اجاره در اختيار مهمانان اين هتل است.

اين دخمه سرويس بهداشتی ندارد و مسافران نمی‌توانند (بنا به علل بهداشتی) همه شب در آن اقامت کنند. البته شما بايد حتما مسافر هتل باشيد که بتوانيد چند ساعتی اين دخمه را کرايه کنيد. «آخرين غذا» هم در ساعت دوازده شب سرو می‌شود. اولين اقامت در اين دخمه- که روز شنبه اول آگوست افتتاح شده است- در وب سايت ای بی به حراج گذاشته شده بود، به مبلغ ۷۶۰ دلار به فروش رفت.

توماس والس- کشيش کاتوليک- در سال ۱۹۸۰ کليسای سنت پاتريک در شهر لويس تون را می سازد و آنچنان علاقه‌ای به آن پيدا می‌کند که وقتی در سال ۱۹۰۷ زمان مرگش فرا می‌رسد، می‌خواهد که در همين کليسا دفن شود. به همين دليل دخمه ای در زيرزمين اين کليسا حفر می‌کنند. جايی که تابوت آقای کشيش صد سال در آن قرار داشت. تا اينکه در سال ۲۰۰۷،‌ آندرو نايت، بخش مسکونی اين کليسا را می‌خرد و آن را تبديل به يک هتل کوچک می‌کند. اين دخمه هم بخشی از اين خريد بود.

آندرو نايت به روزنامه لوس آنجلس تايمز می‌گويد که مسافران دنبال تجربه‌های ناب هستند، و اين دخمه، بر خلاف دخمه‌های مصنوعی کپی شده از فيلم‌های هاليوود، يک قبر واقعی است. به عقيده وی روح کشيش از ديدن اين مسافران خوشنود خواهد شد.

لويس‌تون در سی و پنج مايلی پورتلند (پايتخت ايالت مين) و صد و چهل مايلی شهر بوستون واقع شده است، نزديک به چهل هزار نفر جمعيت دارد و دومين شهر بزرگ ايالت مين است.

XS
SM
MD
LG