لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

#مناظره سوم و نزاع های اقتصادی


روز جمعه ۲۳سوم اردیبهشت ماه ، سومین و آخرین مناظره نامزدهای انتخاباتی در حالی به پایان رسید که مباحث متعدد اقتصادی چه در حوزه امور اجرایی و چه در حوزه زندگی شخصی کاندیداها مطرح شد و نامزدها اتهام های گسترده ای علیه یکدیگر مطرح کردند.

این مساله در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته و کاربران این شبکه ها به بخش های مشخص سخنان نامزدها چون فساد اقتصادی ، حقوق های نجومی ، املاک نجومی و ... پرداخته اند.

محمد باقر قالیباف در این مناظره خطاب به اسحاق جهانگیری گفت که وقتی در یک دولتی، بعضی از اعضا و مدیرانش که اقتصاد در دستشان است، ولی وزرای آنجا پایه گذار حقوق های نجومی می شوند، مثل جهانگیری که در دوره وزارت پاداش های چند میلیاردی برای خودتان تصویب کردید. در پاسخ به این گفته آقای قالیباف، جهانگیری در صفحه اصلی توییتر خود گفته که « صریح بگویم اگر یک نقطه خاکستری در زندگی من پیدا و مطرح کردند من دستشان را می بوسم و اگر مدرکی یافتند به قوه قضاییه بدهند.»

سایت ها و شبکه های اجتماعی وابسته به جریان اصولگرا نیز در ادامه گفته های محمد باقر قالیباف به انتشار اسنادی از به گفته این رسانه ها پاداشهای نجومی و تخلف ها در کارنامه اسحاق جهانگیری پرداختند.

خبرگزاری تسنیم با انتشار سند بانک گردشگری از اعطای ۲۰۰ میلیون به برادر آقای جهانگیری به عنوان پاداش پرده برداری کرده است

کانال رسمی محمداقر قالیباف هم با انتشار سند خانه اسحاق جهانگیری نوشته است که «بر اساس این سند، سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران در سال ۱۳۷٨یعنی زمانی که آقای جهانگیری وزیر بوده است، زمینی را در ونک یکی از مناطق شمال تهران به آقای جهانگیری واگذار کرده است. قیمتی که برای بهای این زمین تعیین شده است ۵۳میلیون ۴٨٨هزار و ۲۵تومان تعیین شده است در حالیکه این عدد معادل فقط ۱۵درصد ارزش واقعی زمان خودش بوده است و ٨۵درصد تخفیف گرفته شده است. آقای جهانگیری اکنون در همین منزل زندگی می کند

حسن روحانی در مناظره سوم خطاب به محمدباقر قالیباف در ارتباط با اتهام زنی ها و پرونده سازی های وی گفت:«نباید غیر اخلاقی حرف بزنیم، آقای قالیباف چرا کلام غیر اخلاقی بکار می برید شما که نیاز ندارید در طول ۴ سال با همه امکانات هر روز تخریب کردید ساختمان های مجلل گرفتید در شما ل تهران ، فیلم درست کردید علیه دولت دیگر نیاز نیست بیش از این تخریب که حالا شبانه جزوه و سی دی پخش می کننند فکر می کنم نیازی نباشد و مردم ۲٩اردیبهشت تصمیم خود را اعلام خواهند کرد.»

روز شنبه در پاسخ به این اظهارات سایت خبرگزاری تسنیم سند خانه حسن روحانی را منتشر کرد و کانال رسمی محمدباقر قالیباف با انتشار اسناد سند خانه حسن روحانی نوشت :«آقای روحانی در سال ۶۸ زمینی را در شهرک غرب تهران به مساحت ۷۹۰ مترمربع در قبال مبلغ فقط ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان یعنی کمی بیش از متری ۳۰۰۰ تومان تحویل می گیرند آن هم به صورت نقد و اقساطی دوازده ماهه. ارزش واقعی ملک در آن زمان بیش از ۷۰ برابر مبلغ خریداری شده می باشد. زمینی با مساحت حدود ۸۰۰ متر در شهرک غرب تهران امروز بیش از ۱۹ میلیارد تومان می ارزد.»

در مناظره روز جمعه اسحاق جهانگیری با بیان این مساله که آقای قالیباف عادت به خلاف گویی کرده گفت :« دولت با افتخار افتاد دنبال ماجرای حقوق نجومی، مدیران متخلف کنار گذاشتنداقای قالیباف، با املاک مردم چه کردید، ۲۲۰۰میلیارد تومن املاک مردم را به حراج گذاشتیددادستان گفت تا الان به ۵٩ مورد تخلف در بحث املاک نجومی رسیدیم، لابی کردید و نگذاشتید مجلس آن را پیگیری کند.»

شبکه های اجتماعی وابسته به جریان حامی حسن روحانی و اصلاح طلب نیز روز شنبه با انتشار سندی مبنی بر واگذاری املاک نجومی به تعدادی از مسئولین حکومتی پرداختند .

ابراهیم رئیسی در بخشی از مناظره سوم خطاب به دولت یازدهم گفت چرا دولت به جای آنها که قاچاق میکنند از کاسبها مالیات میگیرد و چرا جلوی فساد را نمیگیرد. در پاسخ به این نامزد انتخاباتی محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشته است که «اگر آقای رئیسی به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است ابتدا باید بگوید با مامور شریف سازمان بازرسی که حساب های سپرده قوه قضاییه را کشف کرد چه کردید ؟»

محمدباقر قالیباف نیز در کانال خود با ارائه لیست اموال خود از بقیه کاندیداها خواسته است اموال خود را اعلام کنند.

..........

رادیو فردا صحت یا عدم صحت این اسناد و ادعاها را تایید نمی کند و تنها بازتاب دهنده آن است.

XS
SM
MD
LG