لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۸

اژه‌ای بازداشت یک فرد در دفتر مشاور رئیس جمهور به اتهام «جاسوسی» را تائید کرد


غلامحسین محسنی اژه ای،سخنگو و معاون اول قوه قضائیه
غلامحسین محسنی اژه ای،سخنگو و معاون اول قوه قضائیه

سخنگوی قوه قضائیه روز چهارشنبه همچنین درپاسخ به سئوالی گزارشها درباره بازداشت یک فرد در محل کار حسام الدین آشنا،مشاور حسن روحانی،توسط وزارت اطلاعات و به اتهام «جاسوسی» را تائید کرد اما جزئیات بیشتری درباره این پرونده بیان نکرد.

وی اضافه کرد:«ممکن است فردی در محل کار خود دستگیر شود اما ارتباطی با فرد کناری خود نداشته باشد».

سخنگوی قوه قضائیه ایران از احضار برخی از افراد به دلیل «تخلف» در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و وزیر کشور نیز تائید کرد که تعدادی از فرمانداران در اینباره احضار شده اند.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا،غلامحسین محسنی اژه ای،سخنگو و معاون اول قوه قضائیه،روز چهارشنبه،۱۰ خرداد،بدون اشاره به جزئیات گفت که شکایتهایی علیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری،ستادها و هواداران آنها انجام شده است.

وی همچنین خبر داد که از برخی از مجریان و ناظران انتخابات از جمله فرمانداران و استانداران شکایتهایی شده است.

به گفته آقای اژه ای، شورای نگهبان نیز در حال ارسال گزارشها از «تخلف ها» به قوه قضائیه است و این موارد در آینده اعلام خواهد شد.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایسنا،سخنگوی قوه قضائیه گفت:«برخی افراد در حال احضارند. دفاع از این افراد شنیده می‌شود و اگر ثابت شد در هر دستگاه و جایگاهی باشند، قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند».

روز چهارشنبه همچنین،وزیر کشور ایران،ضمن رد گزارش ها درباره بازداشت برخی از فرمانداران،بدون اشاره به جزئیات تائید کرد که تعدادی از آنان احضار شده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی،در عین حال تاکید کرد که در انتخابات ریاست جمهوری« حتی یک رای هم جابجا نشده است».

پیش از این نیز خبرگزاری فارس از بازداشت برخی از مدیران آموزش و پرورش تهران به دلیل «تخلف انتخاباتی» خبر داده بود اما اداره آموزش و پرورش این شهر این گزارش‌ها را «بی‌پایه و اساس» خوانده و تکذیب کرده است.

ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دولت حسن روحانی را متهم به انجام «تخلفات مهندسی‌شده» در انتخابات کرده است.

آقای رئیسی و رئیس ستاد او اعلام کرده‌اند که مستندات «تخلف» مورد ادعای خود را به شورای نگهبان و دادستانی کل کشور ارسال کرده‌اند، اما تاکنون جزئیات موارد ادعایی خود را منتشر نکرده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای می‌گوید رسیدگی به پرونده رئیس دولت دهم، محمود احمدی نژاد پایان نیافته‌است. وی روز چهارشنبه در نشستی خبری دلیل طولانی شدن رسیدگی به این پرونده را ارسال مستقیم آن به دادگاه عنوان کرده است.

در مقابل چنین اتهام‌هایی، پیشتر حسن روحانی نهادهای زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، صداوسیما و قوه قضائیه را به دخالت در انتخابات به نفع آقای رئیسی متهم کرده است.

شورای نگهبان روز سه شنبه۹ خرداد،ضمن تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در عین حال از وقوع برخی «تخلف ها»خبر داده و خواستار «رسیدگی قاطع، دقیق، سریع و عادلانه» قوه قضائیه به این تخلفها شده بود.

این شورا همچنین فهرست ۱۲ مورد از «تخلف های» مورد ادعای خود را منتشر کرده بود.

شورای نگهبان در بیانیه خود اعلام نکرده که این «تخلف ها» در کدام یک از شعبه‌های رای گیری و به چه میزان رخ داده است.

هواداران آقای رئیسی از روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، مدام وزارت کشور را متهم کرده‌اند که با برخی اقدامات از جمله ارسال نکردن تعرفه رأی به صندوق‌هایی که امکان رأی آوردن این نامزد انتخابات در آن بیشتر بود قصد تأثیرگذاری بر انتخابات را داشته است.

مقام‌های وزارت کشور اما اعلام کردند که به حوزه‌هایی که کمبود تعرفه داشتند تعرفه لازم ارسال شده است.

این در حالی است که حسن روحانی نیز تلویحاً شورای نگهبان را متهم کرده که با موافقت دیرهنگام با ثبت شماره ملی به جای نام و نام خانوادگی، مانع بالا رفتن رأی او تا مرز ۲۸ میلیون شده است.

در واکنش به این اظهارات، سخنگوی شورای نگهبان کوتاهی را متوجه وزارت کشور دانسته و گفته که در این باره به حسن روحانی «گزارش غلط» داده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای می‌گوید رسیدگی به پرونده رئیس دولت دهم، محمود احمدی نژاد پایان نیافته‌است.

وی روز چهارشنبه در نشستی خبری دلیل طولانی شدن رسیدگی به این پرونده را ارسال مستقیم آن به دادگاه عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG