لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲

رویدادهای مرتبط با انتخابات ایران تا روز رای‌گیری

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روز جمعه ۲۹ اردیبهشت، همزمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود. پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد را با رادیو فردا دنبال کنید.

۱۵:۱۵ ۲۶.۲.۱۳۹۶

بنا بر گزارش‌ها از ایران، کامران علیپور، نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا، در کلاچای ِ رودسر، شامگاه دوشنبه در حین سخنرانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

این وکیل دادگستری که در یک مسجد مشغول سخنرانی بود، در پی این تیراندازی به بیمارستان منتقل شد و بنا بر گزارش‌ها وضعیت جسمی او پس از عمل جراحی، مساعد است.

دفتر سخنگوی ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) درباره این رخداد گفته است ضارب با تفنگ ساچمه‌ای شلیک کرده بود و توسط پلیس دستگیر شده است.

دادگستری استان گیلان اعلام کرده است که ضارب از پشت پنجره مسجد به داخل شلیک کرد و انگیزه وی شخصی بود و ارتباطی به مسائل انتخاباتی ندارد اما توضیحات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

انتخابات شورای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.

۱۴:۲۵ ۲۶.۲.۱۳۹۶

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، از «بازداشت برخی افراد» به علت «سرقت برخی اسناد» سازمانی با درخواست «یکی از ستادهای انتخاباتی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای اژه‌ای روز سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت، گفت: «یکی از ستادهای انتخاباتی برای این که اسناد و مدارکی علیه رقیب خود به دست بیاورد از بعضی از افراد خواسته بود از سازمان خود اسنادی را سرقت کنند و در اختیار آنها قرار دهند که برخی افراد دستگیر و بازداشت هستند.»

سخنگو و معاون اول قوه قضائیه افزود که این اتفاق در «دو مورد» رخ داده است.

در سخنان محسنی اژه‌ای اشاره‌ای نشده به این که کدام ستاد انتخاباتی چنین درخواستی داشته، اما در عین حال از «تخلفات انتخاباتی بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی» خبر داده است.

سخنگوی قوه قضائیه توضیح داد: «متاسفانه گزارشات متعددی به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولین و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته‌اند واصل شده است. همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولین ذی‌ربط تخلفاتی داشته‌اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.»

آقای اژه‌ای همچنین گفت که «گزارشات عدد تخلف دهیاران بسیار بالاست که بر خلاف قانون، تخلفاتی داشته‌اند».

۱۲:۳۳ ۲۶.۲.۱۳۹۶

میزگرد رادیو فردا با هوشنگ امیراحمدی، رئیس شورای ایرانی-آمریکایی، مهدی خزعلی،فعال سیاسی و قاسم شعله‌سعدی، نماینده سابق مجلس. این سه نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند ولی ردصلاحیت شدند.

میزگرد با سه ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری
please wait

No media source currently available

0:00 0:35:50 0:00
لینک مستقیم

۱۲:۳۱ ۲۶.۲.۱۳۹۶

رییس‌جمهوری ایران در سفر به ساری گفته که ما به عقب بر نمی‌گردیم و مردم ایران باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. ابراهیم رئیسی، رقیب اصلی او، نیز در اصفهان به حسن روحانی هشدار داده که «می‌دانید قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن بگشایم کسی حریفم نیست».

۱۸:۵۴ ۲۵.۲.۱۳۹۶

حامیان ابراهیم رئیسی، نامزد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در میدان نقش جهان اصفهان تجمع کرده‌اند. این تجمع یک روز پس از سخنرانی حسن روحانی در این میدان برگزار می‌شود که در آن جمعیت زیادی حاضر شده بودند.

تصاویری که خبرگزاری تسنیم از تجمع حامیان ابراهیم رئیسی منتشر کرده نشان دهنده حضور جمعیت قابل توجهی در آن است. آقای رئیسی قرار است در این تجمع برای هوادارانش سخنرانی کند.

۱۷:۳۸ ۲۵.۲.۱۳۹۶

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران روز دوشنبه در پیام تازه‌ای از مردم خواست تا به تمام افراد فهرست اصلاح طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا رای بدهند.

آقای خاتمی در پیامش با اشاره به روند تعیین فهرست نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراها گفته است «ضمن احترام به کسانی که در فهرست نهایی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار نگرفته و به هر دلیل بیرون از لیست شورا قرار دارند، برای جلوگیری از شکستن آراء باید یک لیست را انتخاب کرد».

در روزهای اخیر انتقادهای زیادی درباره نحوه تعیین فهرست نامزدهای فهرست موردحمایت اصلاح طلبان مطرح شده بود.

۱۷:۳۱ ۲۵.۲.۱۳۹۶

گفتگوی رادیو فردا با تقی کروبی در مورد حمایت مهدی کروبی از حسن روحانی در انتخابات

گفتگوی رادیو فردا با تقی کروبی در مورد حمایت مهدی کروبی از حسن روحانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:51 0:00
لینک مستقیم

۱۶:۴۸ ۲۵.۲.۱۳۹۶

ستاد انتخاباتی مصطفی میرسلیم از نامزدهای انتخابات با صدور بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره احتمال انصراف او را تکذیب کرد.

در این بیانیه گفته شده است که آقای میرسلیم برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی‌اش را کماکان ادامه خواهد داد.

پس از اعلام انصراف محمدباقر قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی، اخباری نیز درباره احتمال انصراف مصطفی میرسلیم به نفع ابراهیم رئیسی منتشر شده است. محمدعلی امانی، رئیس ستاد انتخاباتی آقای میرسلیم در واکنش به این اخبار گفته است کناره گیری میرسلیم را هنوز تائید نمی‌کنم.

۱۵:۱۳ ۲۵.۲.۱۳۹۶

محمدباقر قالیباف، یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت کناره‌گیری کرد.

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که روز دوشنبه در جلسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، محمدباقر قالیباف از رقابت‌های ریاست‌جمهوری اعلام کناره‌گیری و تاکید کرده است که به نوشته این خبرگزاری «همه توان خود را برای پیروزی ابراهیم رئیسی بر دولت ناکارآمد و ناتوان به کار خواهد بست.»

اعلام کناره‌گیری آقای قالیباف در حالی روی داده است که او همین امروز به رشت سفر کرده و در جمع حامیانش علیه دولت روحانی سخنرانی کرده بود.

۱۵:۰۷ ۲۵.۲.۱۳۹۶

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با نگارش نامه‌ای به احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان نسبت به حمایت تعدادی از اعضای این شورا از ابراهیم رئیسی انتقاد کرد.

آقای صادقی در نامه‌اش به احمد جنتی نوشته است که بعضی از فقهای شورای نگهبان شخصا در مراسم تبلیغاتی ابراهیم رئیسی حضور یافته و بعضی دیگر به عنوان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از وی اعلام حمایت کرده‌اند.

محمود صادقی از اعضای شورای نگهبان خواسته است تا بی‌طرفی‌شان را حفظ کنند.

بیشتر

XS
SM
MD
LG