لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

اف‌بی‌آی: عامل سربریدن دو آمریکایی و یک بریتانیایی شناسایی شد


جیمز کومی
جیمز کومی

اف بی آی پنجشنبه اعلام کرد که توانسته هويت جنگجوی نقابدار عضو گروه «خلافت اسلامی» (داعش) را که تاکنون دو آمريکايی و یک بریتانیایی را سربريده، شناسايی کند.

در هر سه ويديوی مربوط به سربريدن دو خبرنگار آمريکايی و یک امدادگر بریتانیایی، مردی نقابدار که انگليسی را با لهجه بريتانيايی صحبت می کند با چاقويی بزرگ سر قربانيان را از تن جدا می کند.

به گزارش رویترز، جیمز کومی، رئیس پليس فدرال آمريکا، اف بی آی، از اعلام نام اين شبه نظامی عضو داعش خودداری کرد.

وی افزود ۱۲ آمریکایی همراه با گروه «حکومت اسلامی» در سوریه می جنگند. پیشتر تعداد جنگجویان آمریکایی در سوریه بیش از صد نفر تخمین زده شده بود.

اواخر مرداد ماه، نيروهای گروه افراطی اسلام‌گرای حکومت خودخوانده اسلامی با انتشار ويدئويی گفتند در انتقام از حملات هوايی ايالات متحده به آنها، جيمز فولی، يک خبرنگار آمريکايی را گردن زده و هشدار داده‌اند که نفر دومی را هم خواهند کشت.

در ویدئو دیگری که در اواسط شهریور ماه منتشر شد، يکی از اعضای گروه «حکومت اسلامی» سر استيون ساتلوف، خبرنگار آمريکايی، را از بدنش جدا می‌کند.

در اواخر شهريور ماه اعضای گروه «حکومت اسلامی» ويدئويی را منتشر کردند که در آن ديويد هينز، امدادگر بريتانيايی که سال گذشته در سوريه ناپديد شده بود،‌ گردن زده می‌شود.

انتشار ويديوهای مربوط به سربريدن افراد به وسيله گروه خلافت اسلامی به شدت توسط آمریکا، بریتانیا، سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان محکوم شد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در این مورد گفت:«ويدئوهای سر بريدن، آمريکا را مرعوب نخواهد کرد.»

رييس جمهوری آمريکا تصريح کرد: «ما اين مسئله را فراموش نخواهيم کرد و هر زمان که طول بکشد عدالت اجرا خواهد شد».

باراک اوباما روز سه شنبه اول مهرماه تاکيد کرد که جنگ عليه شبه نظاميان گروه حکومت اسلامی در عراق و سوريه ادامه خواهد يافت و وعده داد که در اين مسير حتی ائتلاف بزرگتری را شکل خواهد داد.

حسن روحانی، رييس جمهوری ايران نیز در گفت‌وگو با يک شبکه تلويزيونی آمريکايی به اقدامات گروه «خلافت اسلامی» در کشتن اتباع آمريکايی واکنش نشان داد و آن را «مايه شرمساری» اين گروه خواند.

XS
SM
MD
LG